اخبار افغانستان

فعالان حقوق بشر: تعامل با طالبان «رسمیت‌بخشی به تروریسم» است

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: هم‌زمان با دوسالگی سلطه گروه طالبان بر افغانستان، شماری از فعالان حقوق بشر، زنان، شهروندان کشور مقیم کانادا، خواهان هم‌کاری جدی سازمان ملل و کشورهای جهان شدند که در خصوص ایجاد دولت همه شمول افغانستان را هم‌کاری کنند.

فعالان حقوق بشر و زنان امروز (یک شنبه 23 اسد) در یک گردهمایی در شهر کلگری کاندا، با صدور قطعنامه‌ی گفتند که تعامل با گروه طالبان تعامل و به رسمیت شناختن تروریسم است که این امر پیامد ویران‌گر برای جهان خواهد داشت.

آن‌ها در  قطعنامه‌شان از سازمان ملل و جامعه جهانی خواستند که فشارهای سازنده و موثر را بر طالبان وارد کنند تا آن‌ها محدویت که علیه زنان وضع کرده اند را برطرف سازند.

این معترضین هم‌چنان خواستار لغو توافقنامه دوحه میان گروه طالبان و ایالات متحده آمریکا شدند.

پیش از این نیز شماری از زنان در افغانستان در واکنش به نشست دوحه قطر میان ایالات متحده آمریکا و گروه طالبان دست به اعتراض زدند، این زنان با صدور قطعنامه‌ی هشدار دادند که هرگونه تعامل با گروه طالبان به رسمیت شناختن تروریسیم است و از جامعه جهانی خواستند که به طالبان باج ندهند و به خواست‌های مشروع زنان و مردم افغانستان توجه کنند

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا