اخبار افغانستان

طالبان در ارزگان زمین‌های زراعتی و باغ‌های مردم هزاره را تخریب کردند

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: منابع محلی از استان ارزگان می‌گویند، زمین‌های زراعتی و باغ‌های که در آن درختان مثمر و غیر مثمر وجود داشت از سوی طالبان تخریب شده است.

به گفته منابع محلی روز (شنبه، 21 اسد) در مربوطات روستای شش‌پر استان ارزگان باغ‌ها و زمین‌های زراعتی هزراه‌ها از سوی طالبان به گونه کامل تخریب و از بین برده شده است.

منابع تصریح کردند که شماری از باشندگان محل از قوم پشتون به حمایت طالبان دست به آزار و اذیت گسترده مردم هزاره می‌زنند، به گفته این منابع، طالبان بر مردم هزاره در این مناطق ظلم و ستم می‌کنند تا آنان مجبور به ترک خانه و محل شان شوند.

منابع افزوند که مردم هزاره مجبور هستند که از محصولات شان به طالبان و پشتون‌های مورد حمایت طالبان باج بدهند.

منبع می‌گوید، طالبان بالای شیعیان استان ارزگان نیز فشارهای گوناگون وارد می‌کنند، آنان خانه و روستای شان را ترک کنند.

گفته‌می‌شود گروه طالبان به تازگی برای فشار وارد کردن به مردم در روستای هزاره نشین “شش‌پر” استان ارزگان پنج تا شش هزار درخت مثمر و غیر مثمر آنان را قطع کرده و همچنان ده‌ها جریب زمین کشت شده را نیز تخریب کرده اند.

شماری از بزرگان و محاسن سفیدان هزاره برای دادخواهی از مقامات طالبان خواسته اند که به فشارهای خود بالای این مردم پایان بدهند اما طالبان هیچ توجه به خواست آنان نکرده اند.

حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان نیز در واکنش به ظلم و فشار طالبان بالای مردم و جامعه هزاره افغانستان واکنش نشان داده و در صفحه فیسبوک خود نوشته است. گروه طالبان که خود را امارت اسلامی اعلام کرده اند، به تبعیض قومی و مذهبی در افغانستان دامن می‌زنند.

آقای محقق توضیح داده که طالبان چندین مورد بالای مردم شعیه افغانستان ظلم روا داشته اند به گفته وی اجبار به تغییر مذهب از تشیع به تسنن در استان بغلان و تبلیغات زهرآگین علیه مذهب تشیع و حکم به شرک و کفریت عقاید اعم از امامیه و اسماعیلیه ادامه داده اند.

رهبر حزب وحدت اسلامی به چند مورد از جمله کوچ اجباری، قطع اشجار مثمر و غیر مثمر و جریمه‌های سنگین بالای مردم هزاره افغانستان درمناطق مختلف این کشور اشاره کرده است.

آقای محقق از گروه طالبان خواسته است که به ظلم خود بالای شیعیان افغانستان پایان بدهند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا