اخبار افغانستان

فدراسیون خبرنگاران خواستار آزادی خبرنگاران از زندان گروه طالبان شد

فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران در واکنش به بازداشت عبدالرحیم محمدی، خبرنگار تلویزیون تمدن در قندهار و محکوم‌شدن سلطان‌علی جوادی، مدیر مسئول «رادیو نسیم» در دایکندی به یک سال زندان از سوی گروه طالبان، خواستار آزادی همه‌ی خبرنگاران از زندان این گروه شده است.
این فدراسیون امروز (جمعه، ۲۴ قوس/آذر) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که نقض حقوق رسانه‌های خراسان‌افغانستان با بازداشت و محکومیت خبرنگاران افزایش یافته است.
در اعلامیه‌ی فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران آمده است که اداره‌ی استخبارات گروه طالبان در شهر قندهار در چهارم ماه سپتامبر عبدالرحیم محمدی را احضار کرد و از آن روز تا اکنون خبری از سرنوشت او نیست.
این فدراسیون افزوده است که محل نگهداری و دلیل بازداشت این خبرنگار هنوز روشن نیست و اداره‌ی استخبارات گروه طالبان در قندهار در این مورد معلومات نداده است.
فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران گفته است که شش روز بعد از آن، در ۱۰ دسامبر، سلطان‌علی جوادی، مدیر مسئول رادیو نسیم در دایکندی از سوی دادگاه ابتدایی گروه طالبان به یک سال زندان محکوم شد.
این فدراسیون گفته است که گروه طالبان آقای جوادی را به اتهام تبلیغ علیه این گروه و «جاسوسی برای کشورهای خارجی» مجرم شناخته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا