اخبار افغانستان

عضو بنیاد دفاع از دموکراسی: بوی‌گند تروریزم از افغانستان بالا می‌آید

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: بیل روگگیو، عضو برجسته نهاد بین‌المللی دفاع از دموکراسی به یک رسانه‌ی آمریکایی به نام واشنگتن اگزماینر گفته است که تعهد طالبان برای مبارزه و مقابله با گروه‌های تروریستی در افغانستان مضحک و خنده آور است.

او گفته: «تعهد طالبان مبنی بر سرکوب گروه‌های تروریستی و مبارزه در مقابل آنان خنده دار است و این یک دروغ محض است، ما باید زمانی این خیال باطل را از سر دور میکردیم که ایمن الظواهری رهبر ارشد القاعده در کابل کشته شد.»

آقای روگگیو افزود که دولت بایدن در مسیر مبهم گام بر می‌دارد و تعامل با گروهی که بصورت کامل در تضاد با صلح و حقوق بشر است بی نتیجه خواهد بود؛ به گفته او این گروه با جنگ و کشتار خو گرفته اند و اصلاح پذیر نیستند.

آمریکا نخستین دور مذاکرات رسمی‌اش را با طالبان پس از حاکمیت این گروه بر کابل، به روز (یک‌شنبه، ۸ اسد) هفته جاری در قطر آغاز کرد، این نشست همزمان با وضع ممنوعیت کاری برای زنان بر سالون‌های زیبایی زنان در افغانستان از سوی گروه طالبان برگزار گردیده است، در نتیجه این تصمیم طالبان بیشتر از ده‌ها هزار زن افغانستانی بیکار شده اند و دیگر توان تامین مخارج زندگی شان را ندارند.

بازداشت های خودسرانه، سرکوب رسانه‌ها، محدودیت‌های مذهبی، تفکرات افراطی، نقض سریع حقوق بشر از اوصاف غیر انسانی گروه طالبان است که افغانستان را به کام مشکلات فرو برده است.

این عضو برجسته بنیاد دفاع از دموکراسی گفته که گروه طالبان آن‌عده کسانی که در زمان حضور دولت آمریکا در افغانستان با ارتش این کشور همکاری داشتند را بازداشت، شکنجه و گلوله باران می‌کنند.

آقای روگیگو افزوده که طالبان با هنر و هنرمندان دیدگاه مخالف دارند و موسیقی را به شدت عمل شنیع می دانند؛ به گفته او اکثر هنرمندان افغانستانی از زمان قدرت گیری گروه طالبان در کابل، فراری اند و آن‌های که موفق به فرار نشدند بصورت مخفی و در بی سرنوشتی کامل روزهای شان را می گذرانند. این گروه در استان هرات افغانستان به ارزش هزاران دالر آلات موسیقی را در یک دشت گرد هم آوردند و به آتش کشیدند.

این عضو نهاد حمایت از دموکراسی افزوده که گروه‌های تروریستی در افغانستان حضور فعال دارند و طالبان میخواهند این حقیقت را کتمان کنند، با آنهم بوی گند تروریزم از افغانستان بالا می آید. او گفته که ادامه چنین نشست‌های ایالات متحده با گروه طالبان بی نتیجه و به معنی پایان است و پرستیژ  ایالات متحده آمریکا را در سطح جهانی پایان می‌آورد و هرگونه مذاکره و مفاهمه با این گروه بی نتیجه است و پیگیری این گونه نشست ها ابطال وقت بیش نیست.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا