اخبار افغانستان

کمیسون حقوق بشر: اخراج پناهجویان افغانستان از پاکستان فاجعه بار است

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: کمیسون حقوق بشر افغانستان با ابراز نگرانی از اخراج پناهجویان افغانستان از پاکستان می‌گوید، شمار زیادی از فعالان مدنی، فرهنگیان، کارمندان پیشین حکومت، دادستان‌ها، نظامیان سابق و زنان معترض با خطر جدی پس از اخراج از پاکستان روبرو هستند.
این کمیسون امروز یک‌شنبه،21 جوز/خرداد با نشر اعلامیه‌ای می‌گوید گزارش‌های متعددی از بازداشت پناهجویان افغانستانی از سوی پولیس پاکستان به نشر رسیده که نشان می‌دهد شمار زیادی از مهاجران بطور جبری اخراج شده اند.
این نهاد از کشور پاکستان خواسته است تا از اخراج اجباری مهاجرین افغانستان از این کشور پایان بدهد.
کمیسون حقوق بشر افغانستان از کمساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز خواسته است تا هرچه زود تر با دولت پاکستان مذاکره کند و جلو رفتار های اذیت کننده مهاجرین را در این کشور بگیرند.
کمسیون حقوق بشر افغانستان از کمیسون حقوق بشر پاکستان و سایر نهادها و ساختارهای تاثیرگذار بین المللی خواسته است وضعیت حقوق بشری مهاجرین در این کشور را روی دست بگیرد.
این در حالی‌ست که به اساس گزارش های به نشر رسیده در هفته‌های اخیر پاکستان ده‌ها مهاجر اهل افغانستان را از مناطق مختلف این کشور جمع آوری، بازداشت و زندانی کرده اند.
گفته می‌شود پولیس پاکستان در هر نقطه‌ی مهاجرین افغانستان را متوقف و از آنها مدارک اقامتی می خواهند در صورت نداشتن مدرک قانونی آنان را به زندان انتقال می‌دهند.
به اساس گزارش‌ها پولس پاکستان به مناطق که افغانستانی‌ها سکونت دارند می‌روند و دست با بازرسی خانه‌های آن‌ها می‌پردازند و حتی زتان را بازداشت و به زندان انتقال می‌دهند.
نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا