اخبار افغانستان

طالبان آلات موسیقی را در هرات آتش زدند

 

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: مولوی عزیزالرحمان، ریس اداره امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان در استان هرات در غرب کشور از آتش زدن آلات موسیقی توسط این اداره خبر داد. مولوی عزیزالرحمان گفت که این آلات موسیقی توسط محتسبین آنان از شهر و بازار جمع آوری شده بود.

او موسیقی و شنیدن آن را حرام خوانده و افزود که به فروشنده گان آلات موسیقی در شهر هرات نیز هشدار داده شده تا از فروش آن دست بردارند در غیر صورت با آنان برخورد جدی خواهد شد.

ریس امر به معروف طالبان در هرات، ترویج موسیقی را حرام خوانده و نواختن موسیقی را عامل گمراه کننده جوانان و مخرب جامعه خوانده است.

این در حالیست که چند روز پیش طالبان در کابل نیز آلات موسیقی را آتش زدند و نواختن موسیقی را حرام و غیر شرعی گفتند.

فرامرز دانشجوی مقطع دکترا، به این باور است که طالبان با این ستم و ظلم شان نمی توانند جلو مردم را بگیرند، با سلاح و زور نمی تواند روح مردم و جامعه را به کنترول داشته باشند؛ او به این باور است که انزجار و نفرت مردم بیشتر از هر زمان دیگر علیه طالبان برانگیخته خواهد شد.

دکتر فرامرز باور دارد که ممانعت طالبان از شنیدن موسیقی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی یک انقلاب بزرگ را در جامعه علیه طالبان به میان خواهد آورد که در نابودی و رفتن زود هنگام طالبان نقش مهم خواهد داشت.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا