اخبار افغانستان

اعتراض جنبش اتحاد و همبستگی زنان به نشست دوحه

 

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: شماری از اعضای جنبش اعتراضی اتحاد و همبستگی زنان افغانستان در پیوند به نشست طالبان با نمایندگان ایالات متحده آمریکا که قرار است در دوحه قطر برگزار شود، اعتراض کردند.

زهرا حق‌پرست، مسئول جنبش اتحاد و همبستگی زنان افغانستان امروز (یک‌شنبه، ۸ مرداد) با ارسال نوار تصویری به خبرگزاری مقاومت گفته است که شماری از زنان این جنبش در پیوند به نشست قریب الوقوع نماینده‌های طالبان با نماینده‌های آمریکا در دوحه مخالفت خود را اعلام کرده اند.

به گفته‌ی خانم حق‌پرست، اعضای این جنبش در یک اعتراض در شهر کابل، مخالفت خود را به هرگونه نشست که منجر به تعامل و شناسایی گروه طالبان شود، اعلام کردند.

اعضای جنبش اتحاد و همبستگی زنان گفته‌اند که هیچ زن به نماینده‌گی از زنان افغانستان نمی تواند با در نظر داشت منافع شخصی خود، سرنوشت میلیون‌ها زن را به معامله بگیرند.

وزارت خارجه گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ی گفته است که نمایندگان این وزارت با نماینده‌های دولت آمریکا در دوحه نشستی را انجام خواهند داد.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا