اخبار افغانستان

عفو بین الملل از »دیوان‌کیفری بین المللی» خواستار تسریع روند تحقیقات در باره جنایات‌جنگی گروه طالبان در خراسان/افغانستان شد

سازمان عفو بین‌الملل از دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) خواسته است که باید اجرای عدالت برای قربانیان جنایات ارتکابی توسط گروه طالبان و سایر بازیگران در خراسان‌افغانستان را که قبل از ۲۰۲۱ انجام شده، در اولویت قرار دهد و تسریع بخشد.
عفو بین‌الملل این خواست را امروز(چهارشنبه، ۱۵ قوس/آذر) در جریان کنفرانس سالانه مجمع کشورهای عضو دیوان کیفری بین‌المللی در نیویارک امریکا مطرح کرده است.
این سازمان گفته است خواستار پیشرفت قابل توجه در مورد تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی در خراسان‌افغانستان است و این تحقیقات باید به‌طور علنی و شفاف گزارش شود تا امکان مشارکت معنی‌دار قربانیان و بازماندگان فراهم شود.
اسمریتی سینگ، مدیر منطقه‌ای عفو بین‌الملل در جنوب آسیا گفته است که برای نیم قرن در خراسان‌افغانستان فرهنگ معافیت از مجازات رایج بوده و مردم این کشور مستحق پایان معافیت از مجازات و راهی به سوی عدالت، حقیقت و غرامت هستند.
عفو بین‌الملل افزوده است در حالی که تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری برای از سرگیری تحقیقات در خراسان‌افغانستان، امیدی برای هزاران قربانی جنایات ایجاد کرده تا به عدالت، حقیقت و غرامت دسترسی داشته باشند، دفتر دادستانی این دادگاه هم باید در انجام تعهدات خود با ایجاد پیشرفت در تحقیقات ثابت‌قدم باشد.
اسمریتی سینگ گفته است که دادگاه کیفری بین‌المللی یک نهاد حیاتی در پیگیری عدالت برای همه قربانیان در خراسان‌افغانستان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا