اخبار افغانستان

سیلاب در پنج شهرستان بدخشان خسارات هنگفت برجا گذاشت

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: ظهر دیروز( شنبه، ۸ مرداد) سیلاب‌های طغیانگر در چند شهرستان بدخشان سرازیر شد که باعث خسارات و زیان‌های سنگین به مردم شده است.

به نقل از منابع محلی از شهرستان راغستان بدخشان، در این سیلاب ها ده‌ها منزل مسکونی و هزاران جریب زمین زراعتی تخریب گردیده است.

مولوی حیات الله، فرماندار گروه طالبان برای شهرستان راغستان، به آژانس اطلاعاتی باختر تحت کنترول این گروه گفته که ۱۰ منزل مسکونی در روستای تاج گل تخریب شده و حدود ۵۰ منزل مسکونی دیگر در تهدید سیلاب‌ها قرار گرفته است.

این سیلاب‌ها تا نیمه‌های شب گذشته دوام داشت که بخش از یک بازار محلی را در این شهرستان نیز به گونه قسمی تخریب کرده است.

همچنان منابع از شهرستان شکی نیز گزارش کردند که در پی سرازیر شدن سیلاب در روستای “اوبغن پایان” زیان و خسارات سنگین به مردم وارد شده است. به گفته این منابع هزاران جریب زمین زراعتی، باغ‌های میوه دارد، خرمن‌های کشاورزان و شاهراه‌ها در نتیجه این سیلاب‌های آنی تخریب شده است.

منابع محلی از بدخشان گفتند که سرازیر شدن سیلاب در کوف آب، یمگان و دروازها نیز خسارات سنگین به مردم محل وارد کرده است. این منابع می‌گویند که متضررین به کمک‌های فوری و رسیدگی نیازدارند.

دو روز پیش نیز سرازیر شدن سیلاب در سه شهرستان دیگر بدخشان (کشم، تگاب و تیشکان) خسارات و زیان‌های سنگین به مردم به خصوص به کشت و زراعت مردم وارد کرد.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا