اخبار افغانستان

شورای مقاومت ملی برای نجات: بعید نیست عوامل حمله‌ مسکو ریشه در مرکز‌های تروریستی‌ داشته باشد که توسط گروه طالبان میزبانی می‌شود

شورای مقاومت ملی برای نجات: بعید نیست عوامل حمله‌ مسکو ریشه در مرکز‌های تروریستی‌ داشته باشد که توسط گروه طالبان میزبانی می‌شود

‏شورای مقاومت ملی برای نجات خراسان‌افغانستان می‌گوید که بعید نیست عوامل حمله‌ مسکو ریشه در مرکز‌های تروریستی‌ داشته باشد که توسط گروه طالبان در این کشور میزبانی، حمایت و تجهیز می‌شوند.

شورای مقاومت ملی در واکنش به حمله مرگبار داعش در سالنی در مسکو می‌گوید: «تروریزم به عنوان دشمن مشترک بشریت در هرکجایی تهدیدی علیه امنیت و ثبات است که مبارزۀ مشترک با این پدیده شوم نیاز جدی است.»

با این حال، شورای مقاومت ملی برای نجات خراسان‌افغانستان حمله داعش  در مسکو را وحشیانه خوانده، به مقابله‌ی فراگیر و همسو با تروریزم تأکید کرده است.

این شورا در اعلامیه‌ای نگاشته است: «از آنجایی که در حال حاضر بیش از ۲۲ گروه تروریستی در خزاسان‌افغانستان فعال و مورد حمایت گروه مسلط اند، این می‌تواند خطر جدی و باالقوه امنیتی محسوب گردد که نیازمند مبارزه مشترک است.»

شورای مذکور در ادامه نوشته که بارها تأکید کرده‌ است که خزاسان‌افغانستان پس از تحویل‌دهی به گروه طالبان به مرکز ترویج و صدور تروریزم مبدل شده و یکی از اهداف تهدید امنیت کشورهای همسایه، منطقه و جهان است و باید با عوامل آن مبارزه جدی صورت گیرد.

گفتنی‌ست که حمله مرگ‌بار در روسیه با واکنش‌های گسترده جهانی مواجه شده که طبق گزارش‌ رسانه‌های روس آمار کُشته‌شدگان حمله به سالن کنسرت در حومه مسکو به ۱۴۳ تن رسیده است. گروه داعش مسوولیت این رویداد را به عهده گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا