اخبار افغانستان

غصب صدها جریب زمین دولتی توسط یک مقام طالبان در تخار

سیمرغ به نقل از پایگاه: منابع مردمی از شهرستان خواجه بهاوالدین استان تخار می‌گویند که مولوی شمس الدین همایون، فرماندار/ ولسوال طالبان برای شهرستان ینگی قلعه، یک محدوده ۳۰۰ جریب زمین را در کنار رود آمو غصب کرده است. به نقل از مردم محل در جریان هفته گذشته این مقام طالبان زمین مالچر و جنگل دولتی را به زمین زراعتی تبدیل کرده است.

یک باشنده محل گفت که حاجی چوپان، رئیس شورای شهرستان درقد و از افراد وفادار به شمس الدین همایون، مسئولیت تخریب مالچر و جنگل را از سوی او به عهده داشته است و در این غصب، فرماندار/ ولسوال طالبان را همکاری می‌کند.

زمین غصب شده در کنار رود آمو در مسیر روستای القناق است که پیش از این مردم محل به حیث مالچر و میدان ورزشی برای جوانان محل استفاده می‌کردند، اما اکنون به از سوی مولوی شمس الدین همایون به زمین زراعتی تبدیل شده است.

پیش نیز این فرماندار/ ولسوال طالبان حدود ۱۰۰ جریب زمین دولتی را در مربوطات شهرستان درقد غصب کرده و به شهرک رهایشی تبدیل کرده است.

مردم محل روز یک‌شنبه، ۲۲ دلو، به خبرگزاری پایگاه می‌گویند که غصب زمین و زورگیری از سوی طالبان به شدت دوام دارد و کسانی که در برابر زورگویی و ظلم طالبان ایستادگی کنند، را بازداشت شکنجه و زندانی می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا