اخبار افغانستان

وزیر خارجه روسیه بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرد 

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه در یک نشست خبری در ازبکستان بر تشکیل دولت فراگیر متشکل از همه اقوام در افغانستان تاکید کرد.

وزیر خارجه روسیه که امروز جمعه، ۲۴ حمل/ فرودین، در یک کانفرانس خبری در ازبکستان صحبت می‌کرد گفت حتا غیری پشتون‌های حکومت طالبان هم طالب اند. او اضافه کرد هرچند طالبان حکومت شان را فراگیر می‌خوانند، اما در واقع همه آنان از هر قوم که هستند، طالب اند.

این در حالیست که روز گذشته نیز ویدئوی از امیرعبدالهیان وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در دیدار با امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان به نشر رسیده که او در مورد حکومت فراگیر در افغانستان می‌پرسد.

وزیر خارجه ایران خطاب به وزیر خارجه طالبان گفت:” آقای ملامتقی، ۲۱ ماه است که ما منتظر حکومت فراگیر هستیم، امیدواریم یک خبر خوش از شما بشنویم.”

درحالی وزیران خارجه روسیه و ایران برتشکیل دولت فراگیر تاکید دارند که نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان، دیروز پنج‌شنبه، در شهر سمرقند ازبکستان برگزار شد و از وزیرخارجه طالبان نیز در دقیقه ۹۰ دعوت گردید، اما در جمع عکس‌های دسته جمعی وزیران خارجه‌کشورهای همسایه‌ افغانستان حضور نداشت و همچنان او اجازه حضور در جلسه رسمی را نیز نیافته است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا