اخبار افغانستان

مسعود در واکنش بر انفجار کرمان: تروریسم دامن‌گیر منطقه شده است

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی خراسان‌افغانستان، ضمن محکوم کردن انفجار دیروز استان کرمان ایران، گفت که تروریسم دامن‌گیر منطقه شده است.

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی خراسان‌افغانستان، ضمن محکوم کردن انفجار دیروز استان کرمان ایران، گفت که تروریسم دامن‌گیر منطقه شده است.
رهبر جبهه مقاومت ملی تصریح کرده است که تروریسم سال‌هاست که دامن‌گیر منطقه شده و از مردم قربانی می‌گیرد و خراسان‌افغانستان زیر سلطه گروه طالبان به لانه امن تروریست‌های بین‌المللی تبدیل شده است، او گفت: “پدیده شوم تروریزم از سال‌ها بدین‌سو دامن‌گیر منطقه‌ شده و همواره از مردم ما قربانی می‌گیرد”.
مسعود درد مردم ایران را درد خود دانسته و گفته است که ما به عنوان مردمی که بیش از نیم‌ قرن در آتش تروریسم سوخته‌ایم و متاسفانه امروز کشور ما تبدیل به لانه امن تروریست‌های منطقوی و بین‌المللی شده‌ است، درد امروز ملت بزرگ ایران را بیشتر از هر کس دیگری درک می‌کنیم.
رهبر جبهه مقاومت ملی تاکید بر مشترکات تمدنی و فرهنگی میان خراسان‌افغانستان و ایران را راه دست‌یافتن به امنیت خوانده است: «ما در کنار مردم دوست و شریف ایران در مبارزه‌ مشترک برای رسیدن به امنیت و آرامش در برابر ایدیولوژی‌های افراطی و بیگانه از فرهنگ، دین و تمدن مشترک‌ مان می‌ایستیم.»
رویداد دیروز کرمان ایران واکنش‌های متعددی را در میان سیاسیون خراسان‌افغانستان بر انگیخت و بیشتر بر ایستادن در برابر تروریسم منطقه‌ای- افراطیت تاکید کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا