اخبار افغانستان

دو سالگی مقاومت؛ جنگ ما برای آزادی و استقلال است و گروه طالبان، نمی‌توانند مردم افغانستان را در بند نگهدارند 

برنامه‌ی تحت عنوان بررسی وضعیت دوسالگی جبهه مقاومت ملی، ‌با اشتراک علماء، شخصیت‌های جهادی، استادان دانشگاه‌، دانشجویان و شهروندان افغانستان مقیم ایران در مشهد برگزار گردید.

این برنامه که روز پنج‌شنبه، ۲۷ اسد، به ابتکار بنیاد شهید احمد شاه مسعود برگزار گردید، در آن سخن‌رانان با تاکید بر جنایات و ظلم طالبان، مقاومت را یک امر ضروری خوانده و‌ از مردم افغانستان خواستند که مطابق حکم خداوند و پیامبر اسلام در کنار مقاومت‌گران قرار بگیرند و‌ به ظلم و خشونت‌ گروه طالبان پایان بدهند.

غلام ربانی ربانی، عضو شورای ولایتی کندز در نظام پیشین و عضو جبهه مقاومت ملی ضمن خوش‌آمدگویی مهمانان، گفت که مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود یک جریان ملی و هدفمند است که برای تامین و تحقق عدالت و برابری در جامعه افغانستان مبارزه می‌کند.

سپس شیخ زکریا مشکور کابلی، از علمای برجسته‌ای دین با اشاره بر جنایات و ظلم ۲۵ ساله گروه طالبان و تعدی‌شان علیه نظام اسلامی، جنگ و دفاع جبهه مقاومت ملی را از منظر قرآن و حدیث علیه این گروه برحق خواند.

‎آقای کابلی در  مقایسه میان توانایی‌های گروه  طالبان و جبهه مقاومت ملی به غزوات پیغمبر اسلام و ایستادگی حضرت علی در برابر مظالم یزید اشاره کرد و گفت: «پیغمبر با یک بر سوم از نیروهای مشرکین، در غزوات بر کفار چیره می‌شد و حضرت امام حسین نیز با توکل بر خداوند و عشق بر آزادی در برابر یزید مقابله کرد و تا لحظه‌ی شهادت سر تسلیم فرود نیاورد》

‎ او در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد که اگر در عقب طالبان قدرت‌های بزرگ، بسته‌های کمک چهل میلیونی دلاری و حمایت‌های همه جانبه‌ای استخبارات دنیا قرار دارد، در مقابل ما ایمان راسخ به خداوند  و عشق بر آزادی داریم که با این دو معنویت بزرگ ظالم را مغلوب می‌کنیم.

این عالم دین، ‌اذعان کرد که الله متعال در قرآن کریم می فرماید: «سیره آدم نیکو ایستادگی در برابر ظلم و استبداد است.» او در ادامه به نقل از آیت قرآن‌کریم خاطرنشان کرد که وجود ظلم به معنی طغیان در برابر ذات یکتا است، به این معنی که به هیچ صورت نباید در برابر ظلم سکوت اختیار کرد.

‎ آقای کابلی، ملاهبت الله آخند زاده رهبر گروه طالبان را یزید عصر عنوان کرد و گفت که احمد مسعود، تنها کسی بود که چون امام حسین در برابر طالب قد علم کرد و برای برپایی عدالت و برابری و تامین حقوق مردم افغانستان دست به مبارزه زد.

‎بر اساس گفته‌های او طالبان از بدوی تولد آمریکایی بودند  به غرض تامین منافع آمریکا بوجود آمدند.

زکریا مشکور کابلی، حکومت پوشالی طالبان که دست نشانده خواند و افزود که این رژیم دوام نمی‌آورد و به زودی شاهد شکستش خواهیم بود.

عبدالحفیظ منصور، نویسنده و از اعضای ارشد جبهه مقاومت ملی همچنان تأکید که جنگ به منظور آزادی و اسقلال، مشروع و قانون‌مند است. «ما برای نجات مردم و سرزمین مان و دفع ظلم می‌جنگیم.»

‎آقای منصور افزود که انقلاب‌ها را عاشقان به راه  می‌اندازند نه عاقلان، اگر عاقلانه به مبارزه جبهه مقاومت و طالبان بنگریم، تفاوت‌های زیادی در توازن قوا میان جبهه مقاومت و گروه طالبان وجود داشت که مقاومت و ایستادگی را در برابر این گروه نا ممکن جلوه می‌داد. ولی مقاومت‌گران عاشقانه در خط دفاع قرار گرفته‌اند و مقاومت را در برابر این گروهی تا به دندان مسلح ممکن ساخته‌اند.

‎وی همچنان خاطرنشان کرد: «اگر مقاومت شکل نمی‌گرفت؛ اعتراضات خیابانی زنان و مبارزات جوانان را  در میدان‌های جنگ و سیاست  در داخل وخارج کشور شاهد نمی بودیم.»

‎آقای منصور در بخش از سخنانش همچنان افزود که؛ گروه طالبان فاقد مشروعیت دینی و سیاسی در سطح منطقه وجهان است و افغانستان تنها کشوری‌ است که مدیران اش در لیست سیاه جامعه جهانی قرار دارند وهمه‌ی شان تروریست هستند.

‎او حکومت گروه طالبان را به بیمار که در بستر خوابیده و نیاز به آکسیجن (نفس مصنوعی) دارد تشبیه کرده و ادامه داد، چهل میلیون دالار هفته‌وار آمریکا جسد نیمه جان طالب را زنده نگهداشته است.

این عضو جبهه مقاومت ملی حضور زنان را در حکومت داری لازم خواند و همچنان گفت که  زنان به مثابه یک قدرت بلامنازعه در سطح سیاست جهان دخیل اند و حق دارند از حقوق مشروع خویش دفاع نمایند و این امر در سراسر دنیا انکار نا پذیر است.

‎آقای منصور، با اشاره به وضعیت کنونی جبهه مقاومت ملی گفته‌است که طالبان بعد از فروپاشی شان در افغانستان پنج سال طول کشید تا این‌که توانستند هسته‌ی شان را برای بار دوم ایجاد کنند.

اما  جبهه مقاومت ملی در  پنج روز بعد از سقوط نظام جمهوری دفاتر نمایندگی سیاسی خویش را در کشور های منطقه و فرا منطقه ایجاد نمود و نماینده‌هایش در نشست‌های بزرگ دعوت می‌شوند.

‎آقای منصور، خطاب به هوادران این جبهه گفته است، موارد که سبب نفاق در میان جبهه مقاومت و جریان‌های ضد طالبان گردد در حقیقت آب ریختن در آسیاب دشمن است، او  تأکید کرد که بهتر است از این موارد خود داری شود.

  وی با توجه به حملات اخیر  جبهه مقاومت ملی در نقاط مختلف کشور گفت که این جبهه در تلاش است تا با استفاده از تاکتیک‌های جنگ چریکی، نیروهای طالبان را پراکنده بسازد.

آقای منصور، در اخیر گفت: هر فرد و گروه که مسائل قومی، سمتی و زبانی را دامن می‌زند، مربوط جبهه مقاومت ملی نمی‌شود، بلکه داعیه این جریان اتحاد همدلی اقوام افغانستان است.

‎هادی بلخی از فرهنگیان شناخته شده‌ی افغانستان و از سخن‌رانان دیگر این محفل با اشاره به روزهای نخست اشغال افغانستان توسط گروه طالبان گفت؛ مردم نسبت به طالبان به اندازه‌ی نفرت داشتند که حتی هلاکت را پذیرفتند و از بال‌های هواپیما به زمین افتادند ولی از زندگی تحت اسارت این گروه خودداری کردند.

‎مولوی عبدالورا قیومی، از علمای کشور، مقایسه طالبان و مقاومتگران را اینگونه توصیف می‌کند: یک طرفه معامله ظلم وجود دارد و طرف دیگر معامله دفاع از مظلوم ولی توام با غرور، سربلند و آزادی خواهی.

‎بر اساس گفته‌های این عالم دین، مردم افغانستان آزادی می‌خواهند، گروه طالبان و سایر هم دستان آن‌ها، نمی‌توانند مردم این کشور را در بند نگهدارند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا