اخبار افغانستان

شورای عالی مقاومت به کشورهای اشتراک کننده در نشست سمرقند؛ منتظرحملات تروریستی باشید

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: رهبران مخالف طالبان در یک نامه سرگشاده از کشورهای شرکت کننده در نشست سمرقند خواستند که بالای طالبان فشار بیاورند.
این رهبران مخالف طالبان در یک نامه‌ای به کشورهای اشتراک کننده در نشست سمرقند ازبکستان؛ از طالبان به عنوان یک تهدید جهانی نام برد و گفته اند در صورتی که کشورهای منطقه به این تهدید توجه و آن‌را مهار نکنند منتظر حملات تروریستی در کشورهای شان باشند.
در این نامه سرگشاده رهبران مخالف طالبان آمده است که آنان از کشورهای شرکت کنند در نشست سمرقند می‌خواهند

که مردم افغانستان را در قسمت حذف رژیم طالبان کمک نمایند.
پس آنکه طالبان قدرت را به دست گرفتند اکثریت رهبران مخالف طالبان به بیرون از کشور پناهنده شدند و شورای را تحت نام شورای عالی مقاومت در ترکیه ایجاد کردند تا علیه رژیم طالبان مبارزه سیاسی و مسلحانه نمایند.
نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان امروز با اشتراک چهارکشور همسایه چین، ایران، روسیه و پاکستان در سمرقند برگزار شد که ملا متقی وزیر خارجه گروه طالبان نیز صبح امروز پنج‌شنبه، 24 فرودین، جهت اشتراک به این نشست به سمرقند رفت. تا پیش از سفر زیرخارجه طالبان مشخص نبود که از طالبان در این نشست دعوت شده و یا خیر.
این نشست در مورد وضعیت افغانستان برگزار شده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا