اخبار افغانستان

شکست طالبان در شیوه بدخشان؛ نیروهای مقاومت پیشروی دارند

سیمرغ، بدخشان: منابع محلی از شیوه بدخشان می‌گویند که نیروهای طالبان پس از چند روز نبرد سخت و نفس گیر با نیروهای جبهه مقاومت‌ملی افغانستان، مجبور به عقب نشینی شدند.
منابع محلی امروز شنبه 19 سنبله/ شهریور به سیمرغ می‌گویند نیروهای طالبان پس از 5 روز نبرد با نیروهای جبهه مقاومت ملی، با تحمل تلفات سنگین مجبور به عقب نشینی شدند. به گفته منابع، حدود 100 باشنده منطقه به حمایت از جبهه مقاومت ملی، یک‌هفته پیش علیه طالبان در منطقه شیوه بدخشان، قیام کردند. یک باشنده شهرستان راغ به سیمرغ گفت” افراد که به حمایت از مقاومت در برابر طالبان می‌جنگند از تجهیزات و امکانات کافی برخوردار هستند و مردم منطقه نیز از آنان حمایت می‌کنند.” منابع محلی می‌گویند نیروهای وابسته به مولوی نجیب راغی در چند روز گذشته با مردم منطقه که به حمایت از جبهه مقاومت سلاح برداشته اند، درگیر بودند که پس از 15 کشته و بیش از 10 زخمی، مجبور شدند میدان جنگ را ترک کنند.این منبع گفت که نیروهای مولوی نجیب از بسیاری مناطق که حتا نیروهای مقاومت در آن حضور ندارند، عقب نشینی کرده اند. به گفته این منبع” نیروهای طالبان در حالی ترک مرکز شهرستان راغ استان بدخشان، هستند.”نیروهای مولوی نجیب در حالی خط جنگ را در راغ‌ها ترک کرده اند که او چند روز پیشتر از سوی طالبان قندهاری از کابل بازداشت و به زندانی در قندهار در جنوب کشور منتقل شد.در روزهای اخیر 5 شهرستان بدخشان گواه خیزش مردمی به حمایت نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان، علیه گروه طالبان بوده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا