اخبار جهان

یک شهروند خراسان‌افغانستان در ایران، به اتهام فریب‌کاری بازداشت شد

براساس گزارش رسانه‌های ایرانی، یک شهروند خراسان‌افغانستان به اتهام کلاه‌بردای تحت نام «اخذ ویزای کشورهای اروپایی» از جاده‌ی «پاسداران» شهر تهران توسط پولیس این کشور بازداشت شده‌است.

در گزارش خبرگزاری ایسنا که روز چهارشنبه، (۱۹ ثور/اردیبهشت)، منتشر‌شده، آمده که این شهروند خراسان‌افعانستان نزدیک به ۲۲ میلیارد ریال را به بهانه‌ی اخذ ویزای کشورهای اروپایی از مردم کلاهبرداری کرده‌است.

این رسانه به نقل از علی ولی‌پور گودرزی، رییس پولیس اطلاعات تهران گزارش می‌دهد که فرد بازداشت‌شده با «چرب‌زبانی و ادعای نفوذ در سفارت‌خانه‌ها» مردم را فریب داده‌است.

گودرزی می‌افزاید: «متهم در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاه‌برداری از شهروندان با فن اخذ ویزا کشورهای اروپایی و آسیایی اعتراف کرد و از سوی شماری از شکایت‌کنندگان نیز شناسایی شده‌است.»

پیش‌تر نیز مقام‌های ایرانی اعلام کرده بودند، پنج تن را که به بهانه‌ی ارایه‌ای خدمات مهاجرت به‌ اروپا، خراسانی‌افغانستانی‌های پناه‌جو در ایران را می‌ربودند، بازداشت کرده‌اند.

رسانه‌های ایرانی گزارش دادند که یک زن همراه با پسرش شامل این گروه از رباینده‌گان بودند و پولیس تهران گفت که ۱۱ گروگان اهل خراسان‌افغانستان را از چنگ این افراد رها کرده‌است.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا