اخبار افغانستان

دو زن در دایکندی و فاریاب و یک مرد جوان در بغلان به قتل رسیدند


سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: در دو روز گذشته یک زن جوان در استان فاریاب، یک زن دیگر در دایکندی و یک جوان در استان بغلان به قتل رسیده اند.

دایکندی:

منابع محلی می‌گویند، یک زن ۴۰ ساله در شهرستان کجران استان دایکندی به شکل بی رحمانه‌ی توسط یک فرد ناشناس تیرباران شده است.

منابع تصریح کردند این رویداد حوالی ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته (۱۱ اسد) در مربوطات روستای زرد کلان شهرستان کجران به وقوع پیوسته و تا هنوز مشخص نشده که این زن به چه دلیل و انگیزه‌‌ای به قتل رسیده است.

به گفته‌ی منابع این زن فاطمه نام داشته و توسط سلاح کلاشینکوف به قتل رسیده و سپس  قاتل موفق به فرار شده است.

بغلان:

منابع محلی از استان بغلان در شمال‌شرق کشور گزارش می‌کنند که افراد مسلح ناشناس یک جوان ۲۰ ساله را در شهرستان بغلان مرکزی به قتل رسانده اند. به گفته منابع این جوان اسماعیل امیری نام داشته و شام روز(سه‌شنبه، ۱۰ اسد) در ساحه “سرک سه” شهرستان بغلان مرکزی تیرباران شده است.

تاکنون انگیزه این قتل مشخص نشده و گروه طالبان در بغلان نیز در مورد انگیزه قتل و قاتل به رسانه‌ها چیزی نگفته اند. یک منبع از استان بغلان گفت که اکثریت قتل‌ها و ترورها در این استان از سوی نیروهای طالبان صورت می‌گیرد. به گفته‌ی این منبع اکنون به جز افراد طالبان هیچ کس دیگر حق حمل جنگ‌افزار را ندارند.

فاریاب:

روز (سه‌شنبه) یک زن جوان به نام خدیجه در کوهستانات استان فاریاب توسط شوهراش به قتل رسیده است. به گفته منابع، این زن ۲۰ سال داشته و در روستای نگاله این شهرستان به ضرب گلوله کشته شده است.

تاکنون مشخص نشده که این زن جوان به چه دلیل از سوی شوهراش به قتل رسیده است.

در دو سال حاکمیت گروه طالبان قتل‌ها و خودکشی‌ها در تمامی کشور افزایش یافته است، اکثر این رویدادها در پی خشونت‌های خانوادگی رخ داده و گروه طالبان به پرونده‌های خشونت خانوادگی رسیدگی نمی‌کنند و آن را می پوشانند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا