اخبار افغانستان

تیراندازی طالبان به مردم یک روستا در خوست؛ چهار زخمی برجاگذاشت

سیمرغ به نقل از پایگاه: منابع محلی از استان خوست می‌گویند که گروه طالبان با هجوم به ملکیت‌های شخصی مردم در شهرستان نادرشاه‌کوت استان خوست، با ممانعت مردم محل روبه‌رو شدند که در نتیجه چهار باشنده محل زخمی شدند.
منابع امروز ۱۷ دلو، به خبرگزاری پایگاه گفتند که درگیری میان مردم و طالبان زمانی رخ‌داده که طالبان ملکیت‌های شخصی مردم را به‌بهانه ملکیت دولتی غصب کرده و آن‌ها مجبور به ترک خانه‌های‌شان کردند.
بر اساس اطلاعات منابع، مردم محل زمانی بالای طالبان هجوم بردند که حانه‌های‌شان از سوی این گروه به‌واسطه اسکواتور تخریب شد.
گفته می‌شود در اثر تیراندازی افراد طالبان چهار تن از باشندگان محل زخم شدید برداشته‌اند و هم‌چنان شماری در اثر لت‌وکوب افراد این‌گروه به گونه‌ی سطحی زخمی شدند.
یک منبع موثق با تایید این خبر به خبرگزاری پایگاه می‌گوید “خانه‌های که طالبان ادعا می‌کنند، مربوط به دولت است، چندین دهه می‌شود که ملکیت شخصی باشنده‌های شهرستان “نادرشاه کوت” می‌‌باشد و در گذشته هم هیچ حکومت ادعای نکرده بود که این مال دولت است.”
گفتنی‌است که پیش از این گروه طالبان ملکیت‌های شخصی مردم را در شهرستان‌های “ماورای کوکچه” ‌استان تخار به‌زور غصب کرده و به کوچی‌ها واگذار کردند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا