اخبار افغانستان

تی‌تی‌پی: به جهاد خود در پاکستان ادامه می‌دهیم 

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: پس از فتوای دارالافتای گروه طالبان مبنی به ممنوعیت جهاد در بیرون از افغانستان، تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی)  اعلام کرده است که ملا هیبت‌الله، رهبر طالبان افغانستان فتوای ممانعت جهاد در پاکستان را صادر نکرده و این گروه به جهاد در پاکستان ادامه‌ می‌دهد.

طالبان پاکستانی روز گذشته (شنبه، ۲۱ اسد) با نشر اعلامیه‌‌ای گفتند که سخنان ملا یعقوب مجاهد، وزیر دفاع گروه طالبان را «رسانه‌های غلام پاکستانی» به طور غیر مسئوولانه تحریف کرده‌اند که ملا هیبت‌الله جهاد جاری پاکستان را طی فرمانی حرام خوانده است.

ملا یعقوب، وزیر دفاع طالبان چند روز پیش در یک گردهمایی نظامی به نیروهای این گروه گفته بود که جنگ بیرون از افغانستان جواز ندارد و این جهاد نیست.

در همین حال رسانه‌های پاکستانی در گزارشی گفتند که ملا هیبت‌الله، رهبر گروه طالبان در فتوایی گفته است که جهاد در بیرون از افغانستان جهاد نیست.

«تی‌تی‌پی» در اعلامیه‌ی خود افزوده که ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان در گفت‌و‌گو با یک شبکه تلویزیونی این موضوع را روشن کرد و افزود که چنین فرمانی از سوی مقام‌‌ها و رهبری این گروه در این زمینه صادر نشده‌ است.

ذبیح‌الله مجاهد در مصاحبه‌ی خود گفته بود فتوای ممنوعیت جهاد بیرون از افغانستان از سوی دارالافتای این گروه صادر شده است.

طالبان پاکستانی گفته‌‌ است که جهاد‌ شان را علیه نظام «مزدور و دست‌نشانده‌ی انگلیس» تا آزادی پاکستان و تحکیم نظام شرعی بر مبنای قرآن و سنت ادامه می‌دهند.

طالبان پاکستانی اضافه کرده‌اند: «برادران مجاهد افغانستان ما در جهاد مسلحانه علیه پاکستان تلاش شرکت‌کردن را نکنند.»

در بیانیه آمده که تحریک طالبان پاکستان، قوت و استحکام گروه طالبان افغانستان را فریضه‌ی دینی می‌داند و تأکید کرده که استحکام و قوت طالبان افغانستان را نسبت به هرچیز دیگر ترجیح می‌دهد.

این در حالیست که که گروه طالبان در اختیار «تی‌تی‌پی» پناه‌گاهای امن قرار داده و این گروه را به شمال افغانستان جابجا کرده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا