اخبار افغانستان

سفارت افغانستان در دوشنبه: گروه طالبان در دوسال حاکمیت شان بحران آفریدند

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: سفارت افغانستان در دوشنبه، در آستانه دو سالگی سقوط افغانستان به دست گروه طالبان گفته است که تداوام حاکمیت این گروه تهدید به داشته‌های مادی و معنوی که در افغانستان باقی مانده است، پنداشته می شود.

اعلامیه این سفارت از صفحه تویتر ظاهر اغبر، به نشر رسیده در آن آمده که است که اتحاد اقوام، مذاهب، زبان‌ها، فرهنگ و زیبایی‌های افغانستان که تاکنون زیر یک چترواحد قرار داشتند به خطر نابودی روبرو است.

اعلامیه‌ی سفارت افغانستان افزوده که طالبان در نتیجه معاهده ننگین دوحه، سوی مدیریت رهبران جمهوریت، خوش باوری و اعتماد نهادهای جمهوریت و مردم افغانستان به حامیان غربی شان باعث سقوط افغانستان شد و کشور به یک بحران عمیق و تاریک فرو رفت.

سفارت افغانستان در دوشنبه گفته که طالبان در دو سال حاکمیت بر افغانستان با کشتار نظامیان پیشین، شکنجه وحشیانه افراد ملکی، بستن دروازه مکاتب به روی دختران، ممانعت غیر موجه و ضد انسانی باعث بحران در کشور شدند.

این سفارت از تمامی نمایندگی‌های دولت سابق افغانستان که دعوت طالبان را برای پیروی از این گروه قبول نکرده اند، خواسته که پرچم افغانستان را در« ۱۵ اگست» نیمه بر افراشته بسازند تا با ملیون‌ها افغانستانی که در اسارت طالبان است همصدایی و همسویی شود.

در این اعلامیه همچنان از تمامی مردم افغانستان خواسته شده که انزجار و نفرت خود را علیه طالبان بیان بکنند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا