اخبار افغانستان

از 34 مین سالروز وفات بنیانگذار جمهوری اسلامی در بنیاد شهید احمد شاه مسعود یاد بود به عمل آمد

سیمرغ، مشهد: محفلی که به مناسبت 34 مین سالیاد وفات امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در دفتر بنیا شهید احمد شاه مسعود، مقیم مشهد برگزار شده بود جمعی بزرگی از علما، اساتید، نویسنده گان و جوانان اشتراک کردند.

در نخست دکتر شمس الحق آرینفر، ریس بنیاد شهید احمد شاه مسعود به سخنرانی پرداخت و از امام خمینی رهبر متفکر و متحول یاد کرده افزود وقتی از این چنین شخصیت‌ها صحبت می‌کنیم و از آن‌ها یاد آوری می کنیم باید از آن‌ها بیاموزیم. به گفته  آقای آریانفر، رهبران واقعی در متن حوادث با شجاعت و خودگذری ساخته می‌شوند. رهبری ایثار جانبازی است که رهبران واقعی خود را فدایی راه و هدف خود می‌کنند.

ریس بنیاد شهید احمد شاه مسعود گفت وقتی امام خمینی به ایران بازگشت دولت سلطنتی ایران پا برجا بود او رفت در بهشت زهرا و برای مردم خطابه‌ای ایراد کرد و گفت من دولت می‌سازم و در دهان این دولت خواهم زد؛ اینست جرعت و رهبری که هدف و مرام خود را بدون ترس و هراس بیان می‌کنند و اراده‌اش تغییر نمی‌کند.

ریس بنیاد شهید احمد شاه مسعود در قسمت از سخنرانی خود گفت امام در نصیحتی برای پسرش گفته بود خود در را خدمت به ملت طلب گار مدان و در خدمت به آنان دنبال کسب شهرت و محبوبیت مباش که این خود حیله شیطان است.

امام در نصیحتی برای برای مردمش نیز گفته است فراموشی هدف و اختلاف نظام اسلامی را از بین می‌برد.

در این محفل عبدالحفیظ منصور، نویسنده و عضو ارشد جبهه مقاومت ملی افغانستان نیز به سخنرانی پرداخت او در صحبت های خود امام خمینی را شخصیت بزرگ جهان اسلام دانسته و گفت باید از وی بیاموزیم او در بخش از سخنرانی خود اضافه کرد ایران در نیم قرن اخیر شخصیت های بزرگ سیاسی فرهنگی و داشته است که برای سرزمین خود شان خدماتی زیادی را ارایه کرده اند.

او گفت امام خمینی که یکی از آن شخصیت ها است که میتوان وی را در عصر حاضر یک الگو برای جهان اسلام دانست.

منصور، در قسمت از سخنرانی خود گفت در قرن 20 چند حادثه مهم به وقوع پیوست از جمله جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم، پیروزی مارکسیست ها در روسیه، پیروزی مائو تسه‌تونگ در چین، شکست امپراطوری عثمانی در جهان و همچنان گرفتن استقلال هند توسط مردم آن کشور به رهبری مهاتما گاندی صورت گرفت. در این قرن انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید که برای مسلمانان یک دستاورد بزرگ در جهان به حساب می‌رود که ما مردم مسلمان باید قدر این انقلاب را بدانیم و زیادتر بیاموزیم در حالی که شخصیت های مسلمان زیادی بودند که در جهت انقلاب و تشکیل دولت اسلامی کار کردند مانند حسن البنا، سید قطب، سید جمال الدین اسعد آبادی اینها فقط کتاب نوشتند و در قسمت احیای تفکر دینی کارهای ماندگاری را انجام داده اند اما نتوانستند مانند امام خمینی انقلاب کنند و دولت اسلامی را تشکیل بدهند.

آقای منصور در بیانیه خود افزود امام خمینی مربوط به همه مسلمانان است و جوانان باید حتما افکار و زندگی وی را مطالعه کنند و بیاموزند.

سخنران دیگر این محفل آیت الله هاشمی ارزگانی، بود او در صحبت های خود در محفل سالیاد امام خمینی، در مورد شخصیت امام خمینی گفت ما باید از شخیت های بزرگ که چه حال و چه در گذشته داشته ایم یاد
آوری کنیم کارنامه های شان را مورد مطالعه قراربدهیم. او امام خمینی را شخصیت برحق و راه روشن یاد کرد که هیچ چیزی برای پنهان کردن از ملت و مردم خود نداشت.

ارزگانی در صحبت‌های خود گفت مهم ترین دستاورد امام خمینی تشکیل یک نظام اسلامی در ایران بود.

او ضافه کرد امروز جرایان های اسلامی در سراسر جهان فعالیت می‌کنند نتیجه انقلاب ایران و مبارزات امام بوده است.

در اخیر مولوی حبیب الله حسام به سخنرانی پرداخت، گفت امام خمینی آمد تا تصویر روشنی از حاکمیت اسلامی را به نمایش بگزارد. او کسی بود که مبارزه خود را به نتیجه رساند.

در حالی که جهان اسلام چنین شخصیت‌های دارد اما هیچ کدام آن‌ها موفق نشدند که مبارزات خود را مانند امام خمینی، به ثمر برسانند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا