اخبار افغانستان

فایق: شهروندان افغانستان مخالف هرنوع تعامل جامعه جهانی با گروه‌طالبان اند

نصیراحمد فایق، سرپرست نماینده‌گی دایمی خراسان‌افغانستان در سازمان ملل متحد، گفته است که شهروندان خراسان‌افغانستان مخالف هرنوع تعامل جامعه جهانی با گروه طالبان هستند.
فایق روز چهارشنبه(۲۹ قوس/آذر)در نشست شورای امنیت که در باره خراسان‌افغانستان برگزار شده بود، گفته است که تماس‌های زیاد از مردم خراسان‌افغانستان مبنی بر ضرورت پرهیز جامعه جهانی از تعامل با گروه‌طالبان دریافت کرده است.
وی تصریح کرده است که مردم خراسان‌افغانستان برای سومین سال پیهم زیر سلطه سرکوب‌گرایانه گروه‌طالبان بسر می‌برند و این سبب شده است تا 29 ملیون انسان به کمک‌های بشردوستانه وابسته شوند.
فایق اظهار داشته است که گروه‌طالبان در بیش از دو سال گذشته، حقوق شهروندان به‌ویژه زنان را به‌گونه جدی نقض کرده‌اند.
او تاکید کرده است که جامعه جهانی در خصوص ایجاد دولت فراگیر و پاسخ‌گوی باید بر اساس خواست‌های مردم در خراسان‌افغانستان تلاش کند.
این دیپلمات خراسان‌افغانستان خطاب به اعضای شورای امنیت گفته است که گروه‌طالبان در کنار محروم‌کردن دختران و زنان از آموزش، زنان معترض را بازداشت، زندانی و شکنجه نیز می‌کنند.
نماینده افغانستان در سازمان ملل بابت کشتار هدفمند علمای شیعه، مردم هزاره، نظامیان حکومت پیشین توسط گروه‌طالبان و همچنان پناه‌دادن این گروه به سایر گروه‌های تروریستی نیز ابراز نگرانی کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا