اخبار افغانستان

طالبان برای بزرگ نشان دادن تظاهرات شان مردم را به گروگان گرفتند

سیمرغ، کابل: گروه طالبان برای محکوم سازی حمله آمریکا در کابل که منجر به کشته شدن رهبر  گروه تروریستی القاعده گردید، تظاهرات برپا کردند.
منابع محلی  امروز چهارشنبه 19 اسد/ مرداد از شهر کابل به خبرگزاری صدای افغانستان می‌گویند که گروه طالبان، صرافان سرای شهزاده و مراجعین سرای شهزاده را برای چند ساعت به گروگان گرفته، از آنان در بزرگ نشان دادن تظاهرات شان استفاده کردند.
به گفته منابع گروه طالبان حدود دو ساعت به مردم  اجازه نمیداند که پی‌کار شان بروند ومجبور بودند به  تظاهرات این گروه علیه آمریکا اشتراک کنند.
یک‌صراف سرای شهزاده به خبرگزاری صدای افغانستان گفته است؛ طالبان آنان را تهدید کردند که اگر به تظاهرات آنان اشتراک نکنند، دروازه دوکان‌های شان بسته خواهد شد.
کریم یکی از  اشتراک کنندگان جبری به تظاهرات طالبان می‌گوید «میخواستیم به سرای شهزاده برای تبادله پول برویم، که از سوی طالبان اجازه نیافتیم، و افراد طالبان ما را لت کوب کرده، به زور در جمع تظاهرات کنندگان بردند.»طالبان روز جمعه گذشته نیز در برخی از شهرهای کشور مردم را به زور تفنگ به تظاهرات محکومیت حمله به رهبر گروه تروریستی القاعده بردند، اما با آن هم رقم اشتراک کنندگان در تظاهرات طالبان بسیار اندک بود.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا