اخبار افغانستان

طالبان در پنجشیر دستور جمع آوری عشر را دادند

 

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: منابع محلی گفتند که گروه طالبان در نشستی از نماینده‌های روستاها شهرستان حصه اول خواستند که مسئولیت جمع‌آوری عشر باشندگان این شهرستان را به دوش بگیرند.

منابع معتبر امروز (دوشنبه، ۹ مرداد) به خبرگزاری مقاومت گفتند که گروه طالبان روز گذشته شماری از نمایندگان روستاها را در مسجد شاهی چهر، در  شهرستان حصه اول خواسته و دستور داده‌اند که مسئولیت جمع‌آوری عشر روستاهای شان را به دوش بگیرند. طالبان به نمایندگان روستاها گفته اند که از تمامی فرآوردهای زراعتی، مالداری و باغداری مردم عشر بگیرید و آن را به اداره شهرستان‌ها بیاورید.

به گفته‌ی منابع، طالبان پیش از این یک شورای مردمی را در این شهرستان ایجاد کردند که به پیشنهاد و نظرات نمایندگان این شورا اهمیت نمی‌دهند و از آن‌ها بیشر در راستای کارهای استخباراتی‌شان استفاده می‌کنند.

یکی از باشندگان پنجشیر به خبرنگار خبرگزاری مقاومت گفت که افراد مربوط به طالبان بدون اجازه داخل باغ‌های آن‌ها می‌شوند، برعلاوه این‌که میوه‌ها را با خود می‌برند شاخ‌چه‌های درختان را نیز می‌شکنند.

یکی دیگر از باشندگان شهرستان رخه، که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، گفته است که اکثری طالبان در روستاهای این شهرستان با خانواده‌های‌شان آمدند و اطفال این خانواده‌ها میوه‌های باغ‌ها را قبل از پخته شدن می‌چینند.

این باشنده محل افزودند، مالکان باغ‌‌ها از ترس این‌که طالبان آن‌ها را لت و کوب و زندانی نکنند نمی‌توانند مانع تاراج اطفال آن‌ها شوند.

 

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا