اخبار افغانستان

واکنش‌ها به تیر باران شدن مقاومتگران در پنجشر؛ طالبان مرتکب جنایت جنگی شده اند

سیمرغ،پنجشیر: پس از نشر ویدیو تیر باران شماری از نیروهای جبهه مقاومت در پنجشیر، یونما یا دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان و سفیر فرانسه از جنایت جنگی طالبان ابراز نگرانی کرده اند.
یونما روز چهارشنبه 24 سنبله/ شهریور در صفحه فیسبوک‌خود نوشته است؛ این سازمان به شدت نگران نقض حقوق بشری در افغانستان است. سازمان ملل، خواستار به عدالت کشیدن عاملان هرجنایتی در افغانستان شده است. یونما بدون آنکه از گروهی نام ببرد از جنایت جنگی در افغانستان نگرانی کرده است. یونما در حال از جنایت جنگی در افغانستان ابراز نگرانی کرده که در چند روز گذشته ویدیوهای از جنگ پنجشیر به نشر رسید که نشان میدهد، طالبان، نیروهای جبهه مقاومت ملی را پس از اسارت با دستان بسته، تیر باران، می‌کنند.
ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشرسازمان ملل متحد برای افغانستان، از اعدام های غیرقانونی طالبان در پنجشیر عمیقاً نگرانی کرده و خواهان تحقیقات و به عدالت کشیدن عاملان این جنایات گردیده است. در همین حال دیوید مارتینون، سفیر فرانسه برای افغانستان، نیز گفته است، طالبان با کشتار اسیران جنگی در پنجشیر، مرتکب جنایت جنگی شده اند. سفیر فرانسه روز سه شنبه 22 سنبله/ شهریور با نشر ویدیوی ازتیرباران شدن نیروهای اسیر شده جبهه مقاومت ملی به دست طالبان، در رشته تویتی‌های گفته است تصاویر دلخراش اند و طالبان با این کار مرتکب جنایت جنگی شده اند. پس از نبرد های اخیر میان نیرو های جبهه مقاومت و طالبان در پنجشیر ذبیح الله مجاهد سخن‌گوی ارشد طالبان، در تویتی مدعی شد که این گروه 40 تن از نیرو های مقاومت را در استان پنجشر کشته و 100 تن دیگر را اسیر گرفته اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا