رویدادهای فرهنگی

کتاب‌” از تسخیر تا فروپاشی” در دفتر بنیاد شهید احمد شاه مسعود_مشهد نقد و رونمایی شد

در محفلی که به همین مناسبت از سوی بخش فرهنگی دفتر بنیاد شهید احمدشاه مسعود در مشهد برگزار شده بود، شمار از استادان دانشگاه، دانشجویان و علاقه‌مندان و مقاومت‌گران اشتراک ورزیده بودند.

دکتر هجرت الله جبرئیلی نخستین سخنران برنامه بود‌. او در بخش نخست صحبت‌هایش به ویژگی‌های بارز کتاب اشاره کرد و گفت که این کتاب بر اساس روش آینده‌پژوهی نگاشته شده و برای مخاطب افعانستانی مفید و امیددهنده است.

او گفت:” کتاب از تسخیر تا فروپاشی” در کنار اين که امیددهنده است، راه‌های مبارزه با روایت طالبانی از اسلام را به خوبی معرفی می‌کند.

آقای جبرئیلی در بخشی از صحبت‌هایش نکاتی را در مورد پوش کتاب، ویراستاری و برخی از مفاهیم و اصطلاحات استفاده شده در کتاب، منحیث نقد مطرح کرد.

او گفت که در برخی از بخش‌های کتاب به منابع توجه لازم صورت نگرفته در حالی که کاربرد درست منابع در آثار تحقیقی از اصول پذیرفته شده است.

دکتر شریف الله سنگین دانشجوی دکتری که نیز از سخنرانان برنامه بود، کار نویسنده کتاب را درخور آفرین و تحسین دانست و گفت که این کتاب، در نوع خودش تازه و قابل تامل است.

20240416 121258

سپس دکتر سید یحیی موسوی نویسنده کتاب با توضیح برخی ایرادهای یادشده از سوی سخنرانان، نقد را اخلاقی‌ترین وجه زندگی انسان‌ها خواند و از سخنرانان تشکر کرد.

20240416 122510

برنامه با جمع‌بندی و دعاییه‌ی دکتر کمال الدین حامد به پایان رسید.

کتاب”از تسخیر تا فروپاشی” اثر سید یحیی موسوی است که با حمایت مالی بنیاد شهید مسعود، توسط نشر سپیده‌باوران در ۲۸۲ صفحه و ۵۰۰ نسخه اخیرا در مشهد کشور ایران به چاپ رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا