اخبار افغانستان

مایک‌مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، از عملکرد جوبایدن رئیس جمهور این کشور در پیوند به خروج ایالات متحده از افغانستان انتقاد کرد.

منبع: صفحه توییتر استفان جنسن
برگردان از انگلیسی به فارسی: یحیی فیضی

سیمرغ: مک کال، عقب نشینی نظامیان آمریکایی در افغانستان را اشتباه خواند و دولت بایدن را در قسمت داشتن یک استراتیژی که با هر شرایطی وفق داشته باشد ناکام عنوان کرد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، در نشست غیر رسمی این کمیته گفت که: «به نظر من عقب نشینی بدون قید و شرط نیروهای آمریکایی در افغانستان به معنی سر تسلیم فرود آوردن در مقابل گروه طالبان است، گروهی که حالا افغانستان تحت تصرف آن قرار دارد.»

مک‌کال خاطر نشان کرد که ارزیابی‌های استخباراتی نشان داده بود که اگر نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شوند طالبان می‌توانند در کمترین مدت کابل را تصرف کنند، با وجود چنین هشدارها، رئیس جمهور بایدن و وزیر بلینکن نتوانستند به تعهدات شان در قبال افغانستان صادق بمانند. و هیچ‌گونه تلاشی صادقانه‌ی برای حفظ ثبات در این کشور انجام نیافت.

مک‌کال با طرح این پرسش که چرا عقب نشینی در فصل زمستان که معمولاً گروه طالبان در این فصل جنگ را متوقف می‌کنند برنامه ریزی نشده است؟ از عقب نشینی بدون تدبیر ایالات متحده در افغانستان به شدت انتقاد کرد.

وی همچنان افزود که: «ما هیچ تلاشی برای نجات مردان و زنانی که در کنار نظامیان آمریکایی علیه گروه طالبان در أفغانستان می‌جنگیدند انجام ندادیم. مترجمان و سایر همکاران ما با همان سیستم بایومتریک که ما آن‌را ایجاد کردیم توسط طالبان شکار می شوند، طالبان خانه به خانه به دنبال آن‌ها می‌گردند و با استفاده از روش بایومتریک همکاری و یا عدم همکاری آن‌ها با ایالات متحده را تشخیص می‌دهند و در صورتی که تایید شود فرد مشکوک با نیروهای آمریکایی همکاری داشته است، بعد از دستگیری آنان را اعدام میکنند.

حقوق بشر توسط گروه طالبان نقض می‌گردد و زنان افغانستانی تحت حاکمیت طالبان شرایطی سختی را می‌گذرانند و محدود‌یت‌های وضع شده از سوی گروه طالبان بر زنان و دختران افغانستانی در حقیت زیر پا نهادن حرمت حقوق بشر از سوی این گروه است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا