اخبار افغانستان

سازمان ملل: ممنوعیت کار زنان می‌تواند در آیند ویرانگر باشد

سیمرغ،کابل: فران اکیزا، معاون هماهنک کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، در دیدارش با وزیر امور رسیدگی به حوادث طبعی طالبان تصمیم ممنوعیت کار زنان را ویرانگر گفته است.
پس ممنوعیت کار زنان در نهاد های غیری دولتی، دست‌کم 151 موسسه غیر دولتی، فعالیت خود را متوقف کرده و همچنان کمک های جامعه جهانی به افغانستان نیز در حال حاضر تعلیق شده است.
سازمان ملل روز گذشته 13جدی/دی، یک بار دیگر تاکید کرده است، که ممنوعیت کار زنان از سوی طالبان می‌تواند در دراز مدت برای آینده این کشور ویرانگر باشد.
این سازمان از طالبان خواسته است که از تصمیم خود در قبال آموزش و کار زنان تجدید نظر کند.
اما گروه طالبان به تصمیم خود پافشاری کرده و می‌گویند، موسسات بین المللی و نهاد های که در افغانستان کار و فعالیت می‌کنند مکلف به پذیرش قوانین این گروه اند.
این در حالی است که اکثریت کشور های جهان، سازمان ملل متحد، سازمان کانفرانس اسلامی، نهاد های حقوق بشری، موسسات داخلی و بین المللی این تصمیم طالبان را محکوم کرده گفته اند که طالبان با این تصمیم خود آینده افغانستان را به خطر جدی مواجه کرده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا