اخبار افغانستان

طالبان یک نظامی پیشین را در کابل بازداشت کردند

سیمرغ، پنجشیر: بر اساس گزارش منابع محلی، استخبارات طالبان یک نظامی پیشین را در شهر کابل بازداشت کردند.

منابع امروز پنج‌شنبه ۴ حوت/ بهمن، به سیمرغ، ‌گفتند، استخبارات گروه طالبان عصر امروز یک نظامی پیشین را در ناحیه پنجم شهر کابل از منزل‌اش بازداشت کردند.

به گفته‌ای منابع، طالبان بالای منزل مسکونه این نظامی پیشین در چهارراهی قمبر شهر کابل هجوم برده، او را به شکل وحشیانه بازداشت کردند.

منابع تصریح کرد‌ه‌اند، این فرد از شهرستان پریان استان پنجشیر است و در نظام جمهوریت عضو نیروهای ارتش کشور بوده و پس از سقوط نظام بدست طالبان شغل آزاد داشت و به هیچ جریان مخالف طالبان ارتباط نداشته‌است‌.

یک منبع به سیمرغ، ‌گفته‌ است، استخبارات طالبان هفته گذشته نیز دو تن از باشندگان روستاهای شانیز و کوهسار شهرستان پریان را به نام‌های کفیل و ذبیح الله از نزدیک مسجد پل‌خشتی که مشغول دست‌فروشی بودند بازداشت کرده و به جای نامعلوم انتقال داده‌اند که تا هنوز از سرنوشت آن‌ها خانواده‌های شان اطلاع ندارند.

این در حالی‌است که در یک‌ماه گذشته ‌۵۶‌ تن از باشندگان پنجشیر که بیشترین آن‌ها از شهرستان دره و پریان هستند توسط استخبارات طالبان بازداشت و به جای نامعلوم منتقل شدند.

پیش از این نیز طالبان چندین تن از باشندگان شهرستان پریان را به اتهام همکاری با جبهه مقاومت ملی و اجرای وظیفه در نهاد‌های امنیتی نظام پیشین بازداشت کردند که تا هنوز در بند طالبان به سر می‌برند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا