اخبار افغانستان

طالبان فعالیت سه رسانه را در ننگرهار متوقف کردند

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: گروه طالبان در استان ننگرهار در شرق کشور فعالیت یک رسانه تصویری و دو رسانه صوتی را از سه روز به اینسو متوقف کرده اند.

منابع امروز (پنج‌شنبه، ۱۲ اسد) گفتند که نیروهای گروه طالبان سه روز پیش نشرات تلویزیون همیشه بهار، رادیو نن و رادیو جوانان را شهر جلال آباد متوقف کردند. به گفته منابع این سه رسانه در یک ساختمان قرار داشتند که به گونه همزمان از فعالیت باز مانده اند.

 افراد طالبان پس از آن اقدام به بستن دروازه این رسانه‌ها و توقف فعالیت شان کردند که یک کارگاه خبرنگاری برای دختران از سوی تلویزیون همیشه بهار در ساختمان مشترک این رسانه‌ها برگزار شده بود. طالبان گفتند که مطابق دستور رهبر آنان فعالیت‌های اجتماعی زنان و آموزش شان ممنوع شده و برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز شامل این حکم می شوند.

روز یک‌شنبه هفته جاری تلویزیون همیشه بهار برای ۹ تن از دختران آموزش خبرنگاری برگزار کرده بود، اما طالبان به این تلویزیون حمله کرده و کارمندان این رسانه را لت و کوب کردند.

طالبان پس از تسلط شان در افغانستان کار و فعالیت برای زنان را به شدت محدود ساخته و محدودیت‌های شدیدتر به رسانه‌ها وضع کردند.

در همین حال نهادهای حامی رسانه‌ها و خبرنگاران از جامعه جهانی خواسته اند که جلو محدود سازی رسانه‌ها و آزادی بیان توسط طالبان را بگیرند.

جامعه جهانی و سازمان های حمایت از حقوق خبرنگاران و رسانه‌ها بارها از گروه طالبان خواسته اند که محدودیت‌های وضع شده بالای رسانه‌ها و خبرنگاران را لغو نمایند، اما طالبان هیچ گونه توجه به این درخواست‌ها نکرده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا