اخبار افغانستان

ریس کمیته روابط خارجی مجلس آمریکا به رینا امیری: “ظلم طالبان را عادی سازی نکنید”

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: پس از گذشت از دو روز از سخنان بی‌بنیاد رینا امیری، نماینده ویژه آمریکا در امور زنان افغانستان، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار توقف دیدار مقام‌های این کشور با طالبان شد.

مایکل مک‌‌کال، دیروز (چهارشنبه، ۱۱ اسد) در مورد دیدار اخیر مقام‌های امریکایی با طالبان در دوحه گفته است که این دیدار‌ها زنان و دختران افغانستان را کمک نمی‌کند، بلکه باعث «عادی‌سازی ظلم طالبان» نسبت به مردم به ویژه زنان این کشور می‌شود.

رئیس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به سخنان رینا امیری مبنی بر «اصرار گسترده شهروندان افغانستان و مدافعان حقوق بشر به ضرورت تعامل مستقیم با طالبان» گفته که مردم افغانستان هرگز خواستار تعامل و مشارکت بیش‌تر آمریکا با گروه طالبان نیستند.

آقای مک‌‌کال افزوده است که از زمان انتصاب خانم امیری به‌عنوان نماینده‌ی ویژه برای افغانستان تا اکنون، طالبان فرمان‌های سرکوب‌گرانه‌ی بیشتری علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند.
رینا امیری، نماینده‌ی ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر پس از نشست دو روزه‌ی نمایندگان آمریکا با طالبان در دوحه‌ قطر، در رشته‌توییتی نوشت که به اصرار گسترده مدافعان حقوق بشر و شهروندان افغانستان به تیم گفتگو کننده آمریکا با گروه طالبان پیوسته است. این گفته‌های او با واکنش گسترده فعالین حقوق بشر و زنان افغانستان رو برو شد و شماری زنان در اعتراض به گفته‌های خانم امیری، تصویری او را پاره کردند.
زنان افغانستان به گونه‌ی گسترده واکنش نشان داده و گفته اند که چنین اصرار از خانم امیری نکرده اند و نباید از نام زنان افغانستان سوی استفاده کند. نماینده ویژه آمریکا برای زنان و حقوق بشر افغانستان پس از افزایش انتقادها بخش دیدگاه‌های تویتر خود را نیز مسدود کرد.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا