اخبار افغانستان

ایران هم در سازمان ملل به طالبان اعتراض کرد

بنا به گزارش رسانه‌ها معاون نماینده‌گی دایمی ایران در سازمان ملل متحد گفته که ظهور گروه‌های تروریستی در افغانستان، تهدید جدی برای این کشور، همسایگان، منطقه و جهان است. زهرا ارشادی، معاون نماینده‌گی دایمی ایران در سازمان ملل متحد، این مطلب را در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد بیان کرده است. خانم ارشادی ظهور گروه‌های تروریستی در افغانستان را نگران‌کننده خوانده است. زهرا ارشادی همچنان تأکید کرده است که طالبان باید به تعهدات‌شان مبنی بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان عمل کنند. به گفته این مقام ایرانی، تنها تشکیل دولت فراگیر در افغانستان می‌تواند تأمین حقوق‌ همه افغان‌ها را تضمین کند.
نگرانی معاون نماینده‌گی دایمی ایران در سازمان ملل از ظهور گروه‌های تروریستی در افغانستان زیر سلطه طالبان در حالی است که نخست‌وزیر پاکستان و وزیر خارجه تاجیکستان نیز در سخنرانی‌های‌شان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کردند که برخی واکنش‌ها را در بین مقامات ط‌البان ایجاد کرد.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا