اخبار افغانستان

یوناما: بازنشدن دانشگاه‌ها و مکاتب در افغانستان نقض حقوق بشر و اقدام خود آزاری است

سیمرغ، کابل: دفتر معاونیت سازمان ملل در کابل (یوناما) می‌گوید، یک ماه دیگر دروازه‌های دانشگاه‌ها و مکاتب در سراسر افغانستان باز می‌شود، اما نظر به قانون طالبان زنان از تحصیل باز مانده اند.
دفتر معاونیت سازمان ملل(یونما) امروز سه‌شنبه،2 دلو/ اسفند، درصفحه فیسبوک‌خود نگاشته است که تصمیم منع تحصیل زنان از سوی طالبان نقض حقوق بشر و یک اقدام«بساعظیم خود آزاری» است.
یونما، از طالبان خواسته است که برای محافظت زندگی، امرار معیشت مردم و آینده سالم دست به کار شوند در حالی که پس از ورود طالبان در افغانستان اقتصاد افغانستان ورشکست شده و اکثریت مردم افغانستان در فقر به سر می‌برند.
پس از مسلط شدن طالبان در افغانستان دروازه‌های مکاتب بر روی دختران بالاتر از صنف ششم بسته شد و در ماه های اخیر تحصیل و کار زنان نیز از سوی طالبان منع قرار گرفت.
این در حالی است که سازمان ملل متحد، سازمان‌های بین المللی، سازمان کانفرانس اسلامی اکثریت کشورهای اسلامی و کشورهای غربی از گروه طالبان خواسته اند که به زنان اجازه کار و تحصیل را بدهند، اما طالبان همواره به تصمیم خود تاکید کرده و به خواسته‌های جهانی اعتنا نکرده‌اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا