اخبار افغانستان

طالبان زندانیان مربوط به ولایت پنجشیر را شکنجه می‌کنند

صدای افغانستان، کابل: گروه طالبان در زندان‌های افغانستان به ویژه زندانی‌های شهر کابل با زندانیان که مربوط به ولایت پنجشیر هستند، برخورد غیر اسلامی و انسانی می‌کنند.

یک منبع امروز یک‌شنبه ۲۹ جوزا/خرداد از زندان پل‌چرخی به خبرگزاری صدای افغانستان[پنجشیر نیوز] گفته است، گروه طالبان از هیچ‌گونه،‌آزار و شکنجه بالای زندانیان که باشندگان ولایت پنجشیر هستند دریغ نمی‌کنند و این زندانیان را به گونه‌های مختلف مورد اذیت جسمی و روحی قرار می‌دهند.

منابع افزوده است، طالبان بیش‌از صد‌ها باشنده‌ای پنجشیر را به اتهام همکاری به جبهه مقاومت ملی به زندان پل چرخی آوردند و شب هنگام زیر پای آن‌ها آب پاش‌ داده و آن‌ها را شوک برقی می‌دهند.

منابع مذکور تذکر داده است که اکثریت این زندانیان افراد بی‌طرف و ملکی هستند، اما طالبان با آن‌ها بدتر از داعش و سایر زندانیان برخورد می‌کنند. همچنان منابع گفته است، در اثر شکنجه ‌و لت‌وکوب دو‌تن از زندانیان که باشندگان پنجشیر هستند جان باخته اند.

گفته می‌شود، در زندان‌های استخبارات و حوزه‌های پولیس این گروه نیز بیش از صد‌ها جوانی پنجشیری زندانی هستند و به صورت بی رحمانه شکنجه و اذیت می‌شوند.

محمد سلیم نام [مستعار] که دوماه به اتهام همکاری به جبهه مقاومت ملی در زندان استخبارات طالبان به سر برده است، در صحبت با خبرگزاری صدای افغانسان می‌گوید،‌ نسبت شکنجه‌ای شدید افراد این گروه به قسمت‌های از بدنش آسیب رسیده و دیگر قادر به کارهای فزیکی و جسمی نیست.

آقای سلیم گفته است، طالبان زمان‌که بالای او اسناد و مدارک پیدا نکردند، وی را مجبور ساخته اند تا در برابر رهایی‌اش شش‌ هزار دالر پول پردازد.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا