اخبار افغانستان

زیان ۱۰۰ میلیاردی شرکت‌های بزرگ اروپایی بر اثر حمله روسیه به اوکراین

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: روزنامه فایننشال تایمز در یک تحلیلی نگاشته است که بزرگترین شرکت‌های اروپایی با از دست دادن بازار روسیه به علت حمله به اوکراین، حداقل ۱۰۰ میلیارد یورو ضرر کرده اند.

در این میان شرکت‌های سلاح سازی، شرکت‌های انرژی و خدمات رفاهی، بیش‌ترین ضرر را متقبل شده‌اند.

فایننشال تایمز در گزارش مالی خود که به روز (یک‌شنبه، ۶ آگست) نشر کرده است،۶۰۰ گروه اروپایی و حساب‌های مالی شرکت‌های اروپایی فعال در روسیه را مورد بررسی قرار داده است.

بر اساس این گزارش، کاهش ارزش دارایی‌ها و هزینه‌های مربوط به ارز خارجی ۱۷۶ شرکت اروپایی در نتیجه فروش، بسته شدن یا کاهش کسب‌وکارها در روسیه آسیب دیده است.

در همین‌حال بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط دانشکده اقتصاد کی‌یف، بیش از ۵۰ درصد از ۱۸۷۱ شرکت اروپایی به‌ویژه شرکت‌های اتریشی، بریتانیایی، ایتالیایی و سوئیسی که در روسیه همچنان فعال اند آسیب دیده‌اند.

با این حال تحلیگران غربی هشدار می‌دهند که دردسرها و ضررهای بیش‌تری در فعالیت‌های اقتصادی در روسیه در پیش است و شرکت‌هایی که باقی مانده‌اند، ضرر بیشتری را متحمل خواهد شد.

آنان می‌گویند شرکت‌هایی که هنوز در روسیه فعال هستند، دست به یک «قمار پر خطر» زده اند.

فایننشال تایمز در گزارش خود نگاشته است از میان شرکت‌های اروپایی فعال در روسیه، بیشترین ضرر را صنایع شیمایی و موتوری آلمان متقبل شده است.

شرکت‌های آلمانی چندی پیش نیز اعلام کردند که ۶.۵ میلیارد یورو سهام خود را در بخش انرژی در روسیه کاهش داده‌اند.

افزون بر آن برخی رسانه‌های غربی گزارش داده‌اند که حدود ۴۵ بانک غربی به دلیل محدودیت‌های اعمال شده توسط مسکو از روسیه خارج شده‌اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا