اخبار افغانستان

رهبر جبهه مقاومت ملی: تا تحقق حکومت مردمی در افغانستان به مقاومت ادامه می‌دهیم

احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در پیام به مناسبت ۱۸ سنبله، بیست دومین سالروز ترور احمد شاه مسعود، فرمانده فقید مقاومت گفته است که جنگ بر ما تحمیل شده و لازم است برای آزادی میهن و جلوگیری از ظلم و جنایات طالبان به مقاومت علیه این گروه ادامه دهیم.

او گفته که طالبان به صلح نه گفتند و جنگ و خونریزی را ترجیح دادند از همین رو مردم افغانستان از خیابان‌ها تا کوه‌ها به مقاومت و نبرد علیه تروریستان آغاز کردند و این راه تا تحقق خواست‌های اساسی مردم افغانستان دوام خواهد کرد.

احمد مسعود گفته که مقاومت خواهش شخصی و نفسی هیچ فردی نبوده و در ادامه‌ی راه قهرمان ملی و در امتداد رشادت‌ها و شهادت‌ها دوام خواهد کرد. او افزوده که جبهه مقاومت و مقاومتگران، مقاومت و ایستادگی را در برابر ظلم و ستم طالبان تکلیف شرعی، امر اخلاقی، تاریخی و مسئولیت میهنی و ملی میدانند و بدون اتکا به کمک هیچ کشور خارجی و امکانات پولی با دستان خالی و حمایت مردم ادامه خواهند.

رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان راه رسیدن به آزادی و صلح را در کشور حکومت برخاسته از اراده و آرمان مردم که در نتیجه انتخابات آزاد به دست آمده باشد، دانسته و گفته که در دیدار با نمایندگان کشورهای منطقه وجهان این موضوع را تاکید کرده است که بدون موجودیت یک حکومت مردمی و مشروع در افغانستان هرگونه تلاش در امر مبارزه با ترویزم، افراط گرایی، مواد مخدر، حمایت از حقوق زنان، تحصیل و تعلیم در کشور، مقطعی و بی نتیجه است و راه به جای نخواهد برد.

آقای مسعود گفته که اگر دنیا حمایت بکند و یا نکند، مقاومت در برابر طالبان دوام می‌کند و مردم برای رسیدن به عدالت منتظر کسی نمی‌مانند و انتظار ها و امیدها از مقاومت افزایش یافته است. او افزوده که در دو سال گذشته مقاومت گسترش یافته و حملات سازمان یافته به طالبان در نقاط مختلف کشور توسط جبهه مقاومت ملی و دیگر جبهات آزادی بخش تشدید شده است.

رهبر جبهه مقاومت از همه مردم افغانستان خواسته که در کنار مقاومت بی ایستند و تا رسیدن به عدالت این مبارزه دوام خواهد کرد.

او گفته که مساله کنونی افغانستان موضوع طالبان و جبهه مقاومت نیست، بلکه در مفهوم کلان صف آزادی خواهی، عدالت، اعتدال، کثرت گرایی و صف ترویزم، زن ستیزی، ظلم، جنایت، اشغال تفکر و تحجر حق تلفی است و مردم می دانند که کدام صف را انتخاب کنند و امروز صف واضح است.

او گفته که در سلسله مذاکرات هیئت های جبهه مقاومت با طالبان، بار بار این موضوع مطرح شده مشروعیت در افغانستان تنها از دست مردم افغانستان می آید، اما طالبان به این امر و رای مردم توجه ندارند و به فکر به رسمیت شناسی بیرونی ها هستند.

احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان گفته که گروه طالبان در افغانستان در پی گرفتن مشروعیت از کشورهای خارجی هستند و اعتنایی به مردم در افغانستان ندارند. او گفته با وجودی که میلیاردها دالر به این گروه سرازیر شده و هر هفته ده‌ها ملیون دالر به این گروه سپرده می‌شود، اما با آن هم نیروهای جبهه مقاومت و سایر جبهات دیگر شجاعانه در برابر این گروه رزمینده اند.

احمد مسعود افزوده هرچند که طالبان نه به قواعد اسلام و شرعی و نه به قواعد قبول شده‌ای جهانی در مبارزه و جنگ پایبندی دارند با آن هم فرزندان دلیر افغانستان در امر مبارزه و ایستادگی علیه این گروه شجاعانه رزمیده اند و حملات خود را گسترش داده و به شکل هدفمندانه ادامه می دهند.

رهبر جبهه مقاومت ملی افزوده که طالبان موج تبلیغات تفرقه افگنانه را انداخته و تلاش می‌کنند اتحاد مردم ما را از هم بپاشند، اما همبستگی مردم ما در برابر دشمن متجاوز ضروری و مهم است و جبهات آزادی بخش و زدی ترویزم و افراط گرایی از حمایت جدی مردم برخوردار است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا