اخبار افغانستان

ربایندگان یک کودک را در خوست کشتند

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: کودک که سه روز پیش از استان خوست در جنوب کشور ربوه شده بود، جسداش صبح امروز( سه‌شنبه، ۱۰ سرطان) پیدا شده است.

منابع محلی گفتند که جسد یک کودک که به شکل بسیار بی رحمانه به قتل رسیده در ساحه “متون” از مربوطات مرکز این استان پیدا شده است.به گفته منابع این کودک محمد نام داشته و سه روز پیش از نزدیکی خانه‌اش ربوده شده بود.

منابع تصریح کردند که ربایندگان در تماس با خانواده اش  پول هنگفتی را برای رهای این کودک درخواست کرده بودند، که خانواده‌اش نتوانست مطالبه ربایندگان را برآورده بسازد از این رو او را به قتل رسانده اند.

مولوی صابر مدیر مبارزه با جرایم جنایی طالبان گفته است که جسد این کودک را از حویلی همسایه مقتول پیدا شده است.

 در حالی‌ که طالبان ادعا می‌کنند که جرایم جنایی به پاین ترین سطح خود در این استان رسیده اما شهروندان خوست با نگرانی از وضعیت موجود می‌گویند، جرایم جنایی به شکل بسیار بی‌سابقه‌ی افزایش یافته است.

پس از تسلط طالبان در افغانستان جرایم جنایی، قتل‌های مرموز و خودکشی‌ها که در گذشته سابقه نداشته است در حال افزایش است.

عبدالاحد غفوری کارشناس مسایل اجتماعی می‌گوید، نبود امنیت، فقر و بیکاری در کشور از مسائلی است که مشکلات اجتماعی را به بار آورده و باعث بلند رفتن سطح جرایم جنایی شده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا