اخبار افغانستان

رئیس دفتر وزیر حج و اوقاف طالبان بازداشت شد

سیمرغ، کابل: منابع گزارش دادند که رئیس دفتر وزیر حج و اوقاف گروه طالبان از سوی استخبارات این گروه بازداشت شد.
منابع محلی امروز شنبه، ۱۷ جدی/ دی، به سیمرغ، گفتند، نذرالله بیان رئیس دفتر وزیر حج و اوقاف گروه طالبان، پس از برکناری از سمت‌اش از سوی استخبارات این گروه بازداشت شده‌است.
به گفته‌ای منابع، آقای بیان به علت کار در نظامی پیشین و جنگیدن برادرش مولوی نبی الله در نظام سابق علیه گروه طالبان از سمت‌اش برکنار شده‌بود.
منابع تصریح کرده‌اند که نذرالله بیان، در نظام جمهوریت نیز رئیس دفتر وزیر حج و اوقاف بود و با آمدن گروه طالبان در سمت خود باقی ماند؛ براساس گزارش منابع، آقای بیان، ده روز قبل توسط رهبری وزارت حج و اوقاف طالبان از وظیفه‌اش برکنار و روز گذشت از سوی استخبارات این گروه بازداشت شده‌است.
گفته می‌شود، مولوی نبی الله بیان برادر نذرالله بیان، یکی از جنرالان وزارت داخله افغانستان است که در نظام گذشته علیه طالبان جنگیده‌ و مدتی نیز به حیث فرمانده امنیه کابل ایفای وظیفه کرده‌است.
گفتنی‌است که گروه طالبان چندین تن را براساس این‌که یا درنظام پیشین وظیفه کرده ویا نزدیکان‌شان از مقامات حکومت پیشین بوده بازداشت کردند

سالارآزادی

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا