اخبار افغانستان

در دو هفته اخیر ۳۶ طالب در حملات نیروهای جبهه مقاومت ملی کشته و زخمی شده اند

سیمرغ به نقل از خبرگرای پایگاه: نیروهای جبهه مقاومت ملی در دو هفته اخیر حملات شان در برابر طالبان تشدید بخشیده و به نیروهای این گروه تلفات وارد کرده اند. این عملیات های ضد طالبان در استان‌های تخار، بغلان، پروان، قندهار و کابل راه اندازی شده است که دست‌کم ۱۱ طالب به شمول یک مقام ارشد استخبارات این گروه کشته و ۲۵ تن دیگر زخمی شده اند.

تازه ترین حمله نیروهای جبهه مقاومت‌ملی شنبه شب، ۱۴ دلو، بر یک پاسگاه طالبان در منطقه برشناکوت از مربوطات حوزه هفتم شهر کابل انجام شده که در نتیجه ۲ طالب کشته و۲ تن دیگر زخمی شدند.

رزمندگان جبهه مقاومت ملی بالای پاسگاه طالبان به تاریخ ۱۳ دلو در ساحه دشت کیلگی از مربوطات شهرستان دوشی حمله‌ای سنگین انجام دادند که در نتیجه ۲ طالب کشته و ۳ تن دیگر شان زخم برداشته اند.

همزمان با این به ادامه حمله‌های نیروهای جبهه مقاومت چریکان این جبهه به تاریخ ۱۰ دلو، بر یک واسطه رنجر گروه طالبان در شهر تالقان استان تخار حمله نمودند که در نتیجه ۱ طالب کشته و ۲ تن دیگر شان زخمی شدند.

همچنان نیروهای جبهه مقاومت ملی به تاریخ ۸ دلو، عبدالولی، معاون استخبارات لوا ۰۱ طالبان را در شهرستان میوند قندهار کشتند. این مقام ارشد استخبارات طالبان جهت گذشتاندن تعطیلات به خانه‌اش رفت که در یک عملیات نیروهای جبهه مقاومت ملی کشته شد.

همچنان به تاریخ ۸ دلو، نیروهای جبهه مقاومت ملی یک نیروی طالب را به نام عادل در شهرستان ارگوی استان بدخشان کشتند.

در یک حمله دیگر نیروهای جبهه مقاومت در مربوطات شهرستان بگرام که بر یک پاسگاه طالبان به تاریخ ۶ دلو، صورت گرفت ۳ طالب کشته و ۵ تن دیگرشان زخم برداشته اند. همزمان با این نیروهای جبهه مقاومت، بالای لوا شاهین گروه طالبان در مرکز استان کاپیسا حمله نمودند که در نتیجه ۱ طالب کشته و ۲ تن دیگر شان زخمی شدند.

به تاریخ ۳ دلو، یک رنجر گروه طالبان را در منطقه دروازه شمالی شهر چاریکار مرکز استان پروان در حمله نیروهای جبهه مقاومت از بین رفت که در نتیجه ۱ طالب کشته و ۳ تن دیگر زخمی شدند.

همچنان در یک حمله دیگر چریک‌های جبهه در استان پروان و کاپیسا انجام شده ۳ طالب کشته و ۵ تن دیگر زخمی شده اند.

نیروهای جبهه مقاومت ملی در روزهای اخیر حملات خود را در استان های مختلف کشور تشدید بخشیده اند و قرار است با گمتر شدن هوا این حملات در برابر طالبان چند برابر افزایش یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا