اخبار افغانستان

در حملات نیروهای جبهه مقاومت در نورستان، لغمان و ننگرهار سه طالب کشته شد

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت ، نیروهای چریکی جبهه مقاومت  امروز( سه‌شنبه، ۳ مرداد) سه حمله چریکی را علیه طالبان راه اندازی کرده اند که در نتیجه سه عضو این گروه کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.

منابع گفتند که حمله نخست بامداد امروز در در منطقه دیگل در غرب استان نورستان،صورت گرفته که در آن دو نیروی طالب کشته شده است. این حمله با استفاده از “تفنگچه صدا خپ‌کن” صورت گرفته که نیروهای چریکی جبهه پس از انجام آن از منطقه بیرون شده اند.

دومین حمله بر طالبان در منطقه چهار باغ استان لغمان صورت گرفته که در آن یک طالب کشته شده است.

سومین حمله نیروهای جبهه مقاومت امروز در شهرستان دره‌نور استان ننگرهار انجام شده که در آن یک نیروی طالبان به شدت زخمی شده است. اعلامیه افزوده که یک موتر رنجر این گروه نیز در این حمله تخریب شده است. در اعلامیه جبهه مقاومت همچنان آمده که حملات سازماندهی شده به گروه طالبان در تمام کشور انجام خواهد شد.

این در حالیست که روز گذشته نیز یک نیروی طالبان در شاهراه شهرستان خواجه غار و رستاق استان تخار نیز کشته شد و جسد اش برای چندین ساعت در کنار جاده بود.

در هفته‌های اخیر حملات چریکی به نیروهای طالبان در استان‌های شمال،  شمال‌شرق و شرق کشور افزایش یافته که در آن به طالبان تلفات وارد شده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا