اخبار افغانستان

حمله نیروهای جبهه مقاومت ملی در یک ماه اخیر؛ ۱۱۱ طالب کشته و زخمی شدند

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: در یک ماه اخیر حملات چریکی نیروهای جبهه مقاومت ملی، به افراد، پاسگاه‌ها و پایگاه‌های گروه طالبان افزایش داشته و در این حملات دست‌کم ۷۳ طالب کشته و ۳۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

دفتر رسانه‌های جبهه مقاومت ملی افغانستان به تازگی گفته است که در انتقام به حمله گروه طالبان بر نیروهای این جبهه در ولسوالی شهدای ولایت بدخشان، حملات چریکی به افراد و پایگاه‌های طالبان در سر تاسر افغانستان تشدید می‌شود.

در حالی جبهه مقاومت ملی، از افزایش حملات نیروهای خود به طالبان خبر داده که در یک ماه اخیر نیروهای این جبهه در ۷ ولایت کشور ۱۳ حمله را بر نیروهای گروه طالبان و پایگاه‌های این گروه انجام داده است. بر اساس گزارش که از منابع مستقل به دست آمده در این حملات به نیروهای طالبان تلفات وارد شده است. در این میان بیشترین حملات بر پایگاه‌های طالبان در ولایت کاپیسا در شمال کابل صورت گرفته و تنها در ولایت بدخشان در دو هفته اخیر نبردهای رو در رو میان طالبان و نیروهای این جبهه رخ داده است.

بربنیاد گزارش‌های که از سوی دفتر رسانه‌های جبهه مقاومت ملی افغانستان به نشر رسیده در این حملات و درگیری‌ها دست‌کم ۵ نیروی جبهه مقاومت نیز به شهادت رسیده و ۲ تن دیگر شان زخمی شده‌اند.

به اساس یافته‌های خبرگزاری مقاومت ، به تاریخ ۳۰ اسد، نیروهای چریکی جبهه مقاومت ملی در انتقام به حمله طالبان بالای نیروهای چریکی جبهه مقاومت ملی در بدخشان، حمله‌ای را علیه طالبان در ولایت کاپیسا راه اندازی کردند که در نتیجه چهار طالب کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند. منابع در جبهه مقاومت ملی گفتند که این حمله در منطقه پل صیاد بالای لوای شاهین گروه طالبان صورت گرفت است. خبرگزاری مقاومت کلیپ تصویری از جریان این درگیری را نیز از منابع خود به دست آورده و آن را منشتر کرده است.

همچنان دفتر رسانه‌های جبهه مقاومت ملی نیز اعلام کرد که در یک حمله دیگر نیروهای چریکی این جبهه در مرکز ولسوالی حصه اول کاپیسا، سه طالب کشته و دو طالب دیگر زخمی شده است. جبهه مقاومت گفته که این حمله نیز به تاریخ ۳۰ اسد، در بازار شرکت در مرکز این ولسوالی بر یک پایگاه طالبان صورت گرفته است.

به تاریخ ۶ اسد و ۹ اسد، جبهه مقاومت ملی از راه اندازی عملیات علیه گروه طالبان در ولایت کاپیسا نیز خبر داد. به اساس گفته‌های منابع در جبهه مقاومت در این دو حمله ۵ طالب کشته و دو تن دیگر زخمی شدند. این حملات بر پایگاه های طالبان در منطقه پل میرویس ولسوالی حصه اول و ولسوالی کوهبند انجام شده است.

جبهه مقاومت ملی افغانستان در واکنش به درگیری‌های دو هفته اخیر در ولایت بدخشان در شمال‌شرق کشور کشته شدن ۴۵ طالب را تایید کرد. به اساس خبرنامه‌ی جبهه مقاومت ملی، در درگیری‌ها میان نیروهای جبهه مقاومت ملی و گروه طالبان در ولسوالی شهدا و منطقه شیوه ارغنجخواه حد اقل ۲۷ طالب دیگر زخمی شدند.

جبهه مقاومت ملی، شهادت چهار نیروی خود و زخمی شدن دو تن دیگر شان را در این درگیری ها تایید کرده است. منابع مستقل در گفتگو با خبرگزاری مقاومت تایید می‌کنند که هنوز درگیری‌های پراگنده در بخش‌های از ولسوالی ارغنخواه، شهدا و بهارک دوام دارد. گزارش‌ها می رسانند که طالبان در ولسوالی شهدا دست به آزار و اذیت و شکنجه مردم محل زده‌اند.

دفتر رسانه‌های جبهه مقاومت ملی از حمله نیروهای این جبهه به تاریخ ۱۶ اسد بر طالبان در روستای مغزارجی ولسوالی شهدای ولایت بدخشان نیز خبر داد، بر بنیاد گزارش‌های تایید شده در این حمله دو نیروی طالبان کشته شده و یک تن دیگر شان زخم برداشتند. در این حمله یک نیروی جبهه مقاومت به نام واجد نیز به شهادت رسیده است.

دفتر رسانه‌های جبهه مقاومت ملی نیز در یک اعلامیه به تاریخ ۲۲ اسد، از یک حمله موفقانه و با دست آورد نیروهای خود در ولسوالی جرم ولایت بدخشان خبر داد. به اساس خبرنامه جبهه مقاومت ملی، نیروهای آنان در یک عملیات چریکی در روستای به نام سینه در ولسوالی جرم بدخشان، سه طالب را از پا در آوردند، سلاح و مهمات شان را گرفتند. در این خبرنامه آمده که نیروهای جبهه بدون هیچ آسیب‌ای منطقه را ترک کرده اند.

جبهه مقاومت ملی از یک حمله نیروهای خود به تاریخ ۲۴ اسد در ولایت تخار خبرداد و افزود که در این حمله دو نیروی طالبان به نام‌های عبیده و عبدالحق کشته و دو نیروی دیگر این گروه زخمی شده است.

به تاریخ ۱۹ اسد، دفتر رسانه‌های جبهه مقاومت ملی از حمله نیروهای خود به طالبان در ولسوالی فرخار ولایت تخار نیز خبر داد، به اساس گفته‌های دفتر رسانه‌های جبهه مقاومت در این حمله فرمانده کندک طالبان برای ولسوالی فرخار با یک طالب دیگر کشته شدند.

همچنان به تاریخ ۶  و ۲۰ اسد دفتر رسانه‌های جبهه مقاومت ملی با نشر خبرنامه‌ای از حمله به پایگاه‌های طالبان در روستای کج‌نو و لروان ولسوالی خوست ولایت بغلان خبر داد. دفتر رسانه‌های جبهه از وارد شدن تلفات به افراد طالبان خبر داد اما رقم دقیق آن را مشخص نکرد.

بریالی سنگین، فرمانده نیروهای جبهه مقاومت ملی در ولسوالی خوست در صفحه (ایکس) خود به تاریخ ۲۰ اسد، نوشت که آنان از نزدیک بالای یک قرارگاه طالبان حمله کرده‌اند. او افزوده که نخست محافظین این قرارگاه طالبان با سلاح دوربین دار مورد حمله قرار گرفته و سپس به این قرارگاه حمله راکتی انجام شده است.

منابع مستقل در گفتگو با خبرگزاری مقاومت تایید کردند که در حمله نیروهای جبهه مقاومت به قرارگاه طالبان به افراد این گروه تلفات وارد شده است، این منابع رقم تلفات را سه کشته و دو زخمی گفتند، اما دفتر رسانه‌های جبهه مقاومت در مورد رقم تلفات صحبت نکرده است.

جبهه مقاومت ملی گفته که نیروهای آنان سه میل کلاشینکوف را در این عملیات، نیز از طالبان به غنیمت گرفتند.

به تاریخ ۱۳ اسد، جبهه مقاومت ملی از حمله به طالبان در ولسوالی شکر دره ولایت کابل خبر داد. به اساس خبرنامه دفتر رسانه‌های جبهه در این حمله دست‌کم چهار طالب کشته و یک تن دیگر زخمی شدند. گزارش‌ها می رساند که این حمله در نیمه‌های شب بر نیروهای گشت استخبارات طالبان صورت گرفته است.

به تاریخ ۳ اسد، جبهه مقاومت ملی از انجام موفقانه ۳ عملیات علیه گروه طالبان در شرق کشور خبر داد. به اساس خبرنامه جبهه مقاومت نیروهای آنان در ولایت نورستان، ننگرهار و لغمان به طالبان حمله کرده اند. در حمله بالای طالبان در ساحه دیگل ولایت نورستان ۲ طالب با استفاده از سلاح خپ کن‌دار کشته شده و یک طالب دیگر در ولایت لغمان در حمله چریکی نیروهای جبهه به قتل رسیده است. همچنان به یک موتر رنجر گروه طالبان در ولسوالی دره نور ولایت ننگرهار، حمله صورت گرفته که در نتیجه موتر از جاده منحرف و واژگون شده که راننده آن به شدت زخمی و موتر به گونه کامل حریق شده است.

با این حال جبهه مقاومت ملی افغانستان تاکید کرده که حملات خود را بر گروه طالبان تشدید خواهد بخشید،  این جبهه از فصل جدید حملات خود بر طالبان در کشور خبرداده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا