اخبار جهان

مولانا فضل‌الرحمان: ۳۰ هزار نوجوان مسلح پاکستانی در افغانستان به نفع گروه طالبان جنگیدند

مولانا فضل‌الرحمان، رهبر جمعیت علمای اسلامی پاکستان می‌گوید ۳۰ هزار نوجوان مسلح پاکستانی برای حمایت از گروه طالبان، به جنگ خراسان‌افغانستان رفته بودند.

آقای فضل‌الرحمان گفت اکنون نوجوانانی که به خراسان‌افغانستان رفته بودند، با قوت بیشتر به پاکستان برمی‌گردند.

رهبر جمعیت اسلامی پاکستان روز یکشنبه( ۱۶ ثور/اردیبهشت) در یک سخنرانی در میان هواداران این حزب در کراچی ادعای رئیس ستاد ارتش این کشور درباره انسداد مرز با خراسان‌افغانستان را به چالش کشید.

مولانا فضل‌الرحمان گفت جنرال قمر جاوید باجوا به او گفته است که با مصرف میلیاردها روپیه در مرز با خراسان‌افغانستان سیم خاردار نصب کرده است. او به نقل از آقای باجوا گفت نه کسی می‌تواند به خراسان‌افغانستان برود و نه کسی می‌تواند برگردد.

او در ادامه پرسید اگر مرز مسدود شده ۲۰ تا ۳۰ هزار نوجوان مسلح پاکستانی در جنگ گروه طالبان با امریکایی‌ها چگونه شریک شدند.

این چهره روحانی پاکستانی گفت اکنون سیم خاردار کجاست و ارتش پاکستان میلیاردها روپیه را در کجا مصرف کرده زیرا به گفته او نوجوان‌هایی که به جنگ خراسان‌افغانستان رفته بودند، اکنون با قوت بیشتر به پاکستان برمی‌گردند.

مولانا فضل‌الرحمان با تاکید از ارتش پاکستان پرسید: «در حالیکه شما آن زمان در امتداد مرز ایستاده بودید، پس چگونه این تعداد زیادی از مردان مسلح از این مرز عبور کردند؟»

وی افزود اگرچه پاکستان ارتش قدرتمند و تجهیزات زیادی دارد، اما نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

تاکنون رهبری ارتش پاکستان و گروه طالبان به اظهارات مولانا فضل‌الرحمن واکنش نشان نداده‌اند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا