اخبار افغانستان

از مصادره‌ی جایدادها تا توزیع شناسنامه؛ گروه طالبان به بیشتر از یک‌هزار پشتون”شناسنامه‌بامیانی” توزیع کرده اند

گروه طالبان برای بیشتر از یک‌هزار پشتون که در مدت دو سال از پاکستان برگشته اند، شناسنامه‌‌های بامیانی توزیع کرده‌ و آن‌ها را در بخش‌های از این استان جابه‌جا کردند.
منابع محلی امروز شنبه (۱۳ عقرب/آبان) به رسانه‌ها گفتند که در جریان چندماه اخیر بیش از یک‌هزار تذکره برقی برای اقوام پشتون صادر شده و آن‌ها در بخش‌های مهم و حاصل‌خیز بامیان جابه‌جا شده اند.
به‌گفته‌ی منابع، گروه طالبان در تلاش اند تا  برخی از پشتون‌هایی که از پاکستان به خراسان/ افغانستان برگشته‌اند را در برخی از شهرستان‌های استان بامیان جابه‌جا نمایند.
پس از تسلط دوباره این گروه بر کشور، بارها گزارش شده است که بسیاری از مناطق مهم هزاره نشین را در مناطق مرکزی و مناطق اوزبیک نشین و تاجیک نشین را در شمال خراسان/ افغانستان به پشتون‌ها و وزیرستانی‌های مهاجر زیر نام‌های گوناگون توزیع کردند.
از سوی‌هم گزارش‌ها میرسانند که گروه طالبان بسیاری از مناطق حاصل‌خیز هزاره نشین را در استان غزنی به کوچی‌ها واگذار می‌کنند.
هم‌زمان با این، گزارش‌ها از شمال کشور می‌رسد که این گروه به افراد وابسته به سازمان تروریستی که در شمال کشور مستقر شده اند نیز زمین توزیع می‌کنند.
چندی پیش نیز گزارش‌هایی از شهرستان‌های ماورای کوکچه‌ها منتشر شد که نشان میداد، صدها نیروی تی‌تی‌پی با خانواده‌های‌شان در خانه‌های باشندگان بومی این‌ شهرستان‌ها جابه‌جا شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا