اخبار افغانستان

طالبان یک زخمی را در دالان‌سنگ پنجشیر تیرباران کردند

سیمرغ، پنجشیر: منابع محلی از ولایت پنجشیر می‌گویند که گرو طالبان یک فرد ملکی راکه زخمی نیز بوده، در یک ایست بازرسی دردالان سنگ ولایت پنجشیرتیرباران کردند.
منبع امروز شنبه ۲۱ جوزا/خرداد به سیمرغ گفته اند این که گروه طالبان یک فرد را که حبیب الله نام داشت و می‌خواست از ولایت کاپیسا جهت مداوا به شفاخانه ایمرجنسی پنجشیر برود، تیرباران کردند.
منبع می‌افزاید که حبیب الله در نتیجه درگیری قومی ازناحیه پا زخم بزداشته بود.به منبع میگویداین فرد ملکی بودو هیچ نوع رابطه با جبهه مقاومت نداشت،وی در درگیری روستای شان مورداصابت گلوله سقوطی قرارگرفت و زخم برداشت.

منبع همچنان تصریح می‌کند که این فرد به اتهام اینکه از اعضای جبهه مقاومت است تیر باران شده است
در همین حال به نقل از بسته‌گان وی، «این فرد ملکی بود و هیچ نوع رابطه با جبهه مقاومت نداشت، وی در درگیری در روستای شان مورد اصابت گلوله سقوطی قرار گرفت وزخم برداشت.
گفتنی‌ست پس از تسلط این گرو در افغانستان به اساس گزارش‌های داخلی و خارجی صدها تن افراد ملکی توسط گرو طالبان درسراسر کشورتیرباران شده است که نمونه‌های بارز آن در ولایت پنجشیر و بغلان به ثبت رسیده است.
در عین‌حال، ریچارد بنت گزارشگر ویژه سازمان ملل نیز نقض حقوق بشر و کشته‌شدن ده‌ها فرد ملکی را در این ولایات تأیید می‌کند و از جامعه جهانی می‌خواهد که این موارد را به درستی پیگیری نماید.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا