اخبار افغانستان

طالبان یک باشنده بدخشان را شکنجه کردند

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، بدخشان: براساس گفته‌های منابع، طالبان یک باشند شهرستان “شکی” بدخشان را بازداشت کرده و 15 میل اسلحه از آن خواسته‌اند، پس از آن‌که او نتوانسته اسلحه‌های در خواست شده را حاضر کند به شکل وحشیانه توسط نیروهای طالب شکنجه شده است.
منابع محلی در صحبت به خبرگزاری صدای افغانستان گفتند، طالبان شنبه شب 30 ثور/ اردیبهشت، ساعت 12 شب در روستایی “شهرسبز” شهرستان شکی به خانه احسان الله، هجوم آورده او را بازداشت کردند.
به گفته‌ای منابع، طالبان پس از بازداشت احسان الله، او را ساعت‌ها در آب سرد رودخانه نگهداشته با ضرب شلاق از وی 15 میل سلاح خواستند.
منابع افزودند، این فرد بازداشت شده یک میل سلاح کلاشینکوف به طالبان داده، اما طالبان گفته‌اند تا 15 میل سلاح را به این گروه تحویل ندهد از زندان آزاد نمی‌شود و بیشتر از این شکنجه خواهد شد.
یک منبع به خبرگزاری صدای افغانستان گفته‌است، پس از بازداشت احسان الله، خواهر و مادر و خانم‌ او که به مرکز شهرستان رفتند طالبان آن‌هار را نیز مورد ضرب و شتم قرار دادند.
گفتنی‌است که طالبان این فرد را به اتهام همکاری با جبهه مقاومت بازداشت کردند.
پیش این نیز شماری از باشندگان این استان به اتهام هم‌کاری با جبهه مقاومت ملی بازداشت و زندانی شدند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا