اخبار افغانستان

لشکر کشی طالبان به شهرستان دره

سیمرغ، پنجشیر: صد ها نیروی تازه نفس طالبان به منظور تصرف مواضع جبهه مقاومت ملی افغانستان و سرکوب نیروهای این جبهه، عازم شهرستان دره استان پنجشیر شدند.
منابع محلی امروز دوشنبه 31 اسد/ مرداد، به سیمرغ گفته‌اند که صدها نیروی طالب با جنگ‌افزارهای سبک و سنگین و تانک های زرهی، وارد شهرستان دره شده‌اند و قصد حمله بالای پاسگاه‌های نیروی‌های مقاومت را دارند.منابع تصریح کرده‌است؛ این نیروها از چندین جهت به سمت سنگرهای مقاومت‌گران در حرکت هستند. همچنان منابع تاکید می‌کند اکنون 50 موترنظامی در داخل روستاهای دره عبدالله خیل مستقر شده‌است.
این در حالی است که چندین حمله طالبان در روزهای گذشته  بالای نیروهای مقاومت به فرماند حاجی ملک دره نا کام شده و ده‌ها نیرو این گروه کشته و زخمی شده‌اند.یک منبع محلی به خبرگزاری به سیمرغ می‌گوید که طالبان به هدف دستگیری فرمانده ملک‌دره، به شهرستان دره عبدالله خیل لشکر کشی کرده اند و می‌خواهند با دستگیری او جبهه مقاومت را به چالش بکشند. گفته می‌شود که سه روز قبل 28 اسد، صدها نیروی طالب از چندین مسیر بالای نیروی‌های جبهه مقاومت در منطقه آرزو شهرستان عنابه هجوم برده‌بودند که پس از چند روز درگیری بدون دستاورد دوباره ساحه را ترک کردند و به گفته‌ای برخی منابع، اکثریت نیروهای طالب نسبت سردی هوا و طولانی بودن راه، مریض شده‌اند. منابع محلی از شهرستان پریان در استان پنجشیر به خبرگزاری صدای افغانستان گزارش داده‌اند که صدها نیروی تازه نفس وارد این شهرستان شده‌اند و قصد حمله بر مواضع مقاومت‌گران را دارند.
یک  منبع ‌آگاه به سیمرغ، تایید می‌کند که این نیروها بیش‌ از یک‌هزار تن هستند و قصد دارند بالای قرارگاه کوهسار پریان که چند روز قبل یک رنجر این گروه را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن  دست‌کم 12 تن طالب شد، حمله کنند.

خبرنگار سالار ازادی

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا