اخبار افغانستان

سمیع سادات: گروه طالبان به ۸۰۰ فرمانده داعش و هزاران عضو این گروه پناه داده اند سمیع سادات، فرمانده

سمیع سادات: گروه طالبان به ۸۰۰ فرمانده داعش و هزاران عضو این گروه پناه داده اند

سمیع سادات، فرمانده پیشین نیروهای ویژه ارتش خراسان‌افغانستان، در نشستی در اتحادیه کمبریج مدعی شد که گروه طالبان به بیش از ۱۶ هزار عضو القاعده از جمله ۸۰۰ فرمانده این سازمان پناه داده است.

آقای سادات می‌گوید رژیم گروه طالبان تهدید جدی برای صلح و امنیت جهانی است.

سمیع سادات روز شنبه (۲۶ حوت/ اسفند) در حساب کاربری خود در اکس نوشت که در نشستی به میزبانی نیک دیویس، رئیس اتحادیه دانشجویان دانشگاه کمبریج، درباره خراسان‌افغانستان صحبت کرده است.

آقای سادات در این یادداشت افزود که گروه طالبان با ایجاد هفت هزار مدرسه دینی به جای مکتب، جنگجویان آسیای میانه را نیز به خدمت گرفته است. او تاکید کرده است که گروه طالبان با این اقدامات فجایع زیادی را به جهان به ارمغان خواهد می‌آورد.

ماه‌ گذشته شورای امنیت سازمان ملل در گزارشی فاش کرد که گروه طالبان روابط خود با القاعده را حفظ کرده و سازمان القاعده هشت کمپ آموزشی جدید در استان‌های غزنی، لغمان، پروان و ارزگان ایجاد کرده است.

طبق گزارش سازمان ملل، مقام‌های ارشد القاعده در خراسان‌افغانستان حضور دارند و این گروه همچنان تهدیدی برای این کشور و فراتر از آن است.

افزون بر سازمان ملل، بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) نیز در ماه دلو سال جاری در گزارشی به کانگرس امریکا، نسبت به ظهور مجدد القاعده در خاک خراسان‌افغانستان و تهدیدات آن هشدار داد.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا