اخبار افغانستان

گزارش شورای امنیت سازمان ملل؛ افراد کلیدی طالبان در قاچاق و تولید مواد مخدر دست دارند

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: شورای امنیت سازمان ملل متحد در تازه ترین گزارش خود نگاشته است که افراد کلیدی طالبان در تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان دست دارند.
این سازمان امروز شنبه، 20 جوزا/ خرداد، در تازه ترین گزارش خود که از اوضاع فعلی افغانستان به نشر سپرده آورده است که فرماندهان و افراد کلیدی طالبان در تولید و قاچاق مواد مخدر در این کشور نقش عمدی را بازی می‌کنند، و همچنان تحریم های سازمان ملل متحد بالای این گروه هیچ تاثیری بر تصمیم گیری های آنان خصوصاً ملاهبت الله آخند، رهبر طالبان نداشته است.
در این گزارش همچنان آمده است از عواید داخلی، مدیریت و نحوه مصرف آن توسط طالبان اطلاعات بسیار کمی وجود دارد و این گروه حاضر نیست در مودر آن جزییات بدهد.
در گزاش شورای امنیت سازمان ملل متحد از موجودیت گسترده سلاح‌های بجامانده از امریکا و تعبیه آن در داخل خاک افغانستان یاد شده است.
گزارش سازمان ملل متحد افشا می‌کند که تحریم‌های اعمال شده از سوی این سازمان و کشورهای جهان بالای طالبان هیچ تاثیری بر تصمیم گیری های ملاهبت الله اخند نگداشته است. و همچنان  اضافه کرده، کشورهای که با گروه طالبان در تعامل اند خواهان لغو این تحریم‌ها هستند.
این در حالی‌ست که دو روز پیش نیز عفو بین‌الملل گزارش 40 صفحه‌ی را در ارتباط به جنایت جنگی طالبان در استان پنجشیر به نشر سپرد و در آن آمده است که طالبان با نقض قوانین بین‌المللی، حقوق بشر را نقض و جنایت جنگی را در این استان مرتکب شده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا