اخبار افغانستان

سازمان ملل: عادی سازی روابط با طالبان در دستور کار نشست دوحه نیست

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: سازمان ملل متحد 25 کشور و نهادهای مربوطه را به منظور رایزنی  در مورد شرایط افغانستان به نشست دوحه دعوت کرد.

نشست دوحه روز دوشنبه 11 ثور/ اردیبهشت با حضور آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با اشتراک 25 کشور و شماری از نهادهای بین الملل در دوحه پایتخت قطر برگزار شد که  از رهبران طالبان در این نشست دعوت نشده‌‌ است.

شرکت کننده‌گان در این نشست روی موارد کلیدی مانند حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و دختران، حکومت‌داری فراگیر، مقابله با تروریسم و قاچاق مواد مخدر متمرکز بود.

آنتونیو گوترش از 25 کشور در این نشست دعوت کرده است و اصلی ترین کمک کنندگان افغانستان در این نشست  به شمول امریکا، روسیه و چین نیز اشتراک داشته‌اند.

به گفته‌ای آنتونیو گوترش سخن‌گویی سازمان ملل متحد و ایالات متحده امریکا گفته‌است که عادی سازی روابط با رژیم مستقر در کابل در دستور کار نشست دوحه نیست.

درحالی نشست دوحه برگزار شد که در چندین کشور به شمول افغانستان و پاکستان شهروندان افغانستان اعتراض کرده و از سازمان ملل و کشورهای ذیربط خواستار عدم تعامل با طالبان شدند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا